پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

در کتاب  اللمعه البیضاء اقای تبریزی نقلی اورده شدهبدین مضمون که «سینه  های حضرت زهرا بسیار طولانی ( بسیار بزرگ ) بود ؛ به طوری که آن را از شانه اش به سمت پشت سر می انداخت و فرزندانش را از پشت سر شیر می داد ...» کانال های ضد دین به خاطر این سخنش به شیعه حمله می کنند ❗️❗️



💠پاسخ💠

👌مطلب مذکور در هیچ روایتی از کتب تشیع نیامده است و استناد آن به کتب حدیثی تشیع کذب و دروغ است .

❕مولف کتاب مذکور چنین می نویسد ؛

« وکان ثدیاها طویلین بحیث کانت تلقیهما من أعلى کتفیها على عقبها، وترضع أولادها من وراء ظهرها ، على ما ذکر بعضهم ذلک مسندا إلى الروایة.

« سینه های آن حضرت طولانی بود؛ به گونه‌ی که آن را از شانه اش به سمت پشت سر می‌انداخت و فرزندانش را از پشت سر شیر می‌داد، بنا بر آنچه برخی از علمای آنها با استناد به روایت شان این مطلب را ذکر کرده اند»

📚اللمعه البیضاء ص235

❕منظور از « بعضهم » علمای اهل سنت هستند که چنین مطالب موهونی را در رابطه با حضرت زهرا سلام الله علیها نقل می کنند و مولف کتاب مذکور آقای تبریزی ( متوفای 1310 ق) تنها قصدش آن بوده است که نقل اهل سنت را بیان کند و رد کند  و تعبیر « علی ما ذکر بعضهم  » نشانه رد این سخن از سوی نویسنده است .

❕اگر این سخن را نیز نپذیریم باز هم می گوییم این نقل برای ما ارزشی ندارد و روایتی در این رابطه در کتب حدیثی ما نیامده است و نقل چنین مطالبی از هر کس باشد مردود است.

نظرات  (۳)

  • عبدالله فانی
  • سلام علیکم
    در مورد این آقای تبریزی و مذهب و کتابش بیشتر توضیح دهید لطفا.
    پاسخ:
    سلام بر شما
     شرح حال ایشان در مقدمه کتاب المعه البیضاء  به صورت عربی ذکر شده است اما به طور خلاصه اسم ایشان محمد علی قراچه داغی تبریزی یکی از علمای شیعه است که در دوران قاجار در قرن 13 هجری قمری میزیسته است.چنانچه در وصفش گفته شده متبحر در علم اصول و فقه و کلام  و غیره بوده و  بیش 20 کتاب به رشته تحریر درآورده است. سرآخر نیز بنا بر شواهدی در تبریز، پس از رفت و امدهای علمی در شهرهایی مانند مشهد، نجف و غیره به دیار باقی شتافت. کتاب المعه البیضاء نیز کتابی است  در خصوص فضائل حضرت زهرا که از کتب شیعه و سنی بهر برده است و شرحی  نیز برای خطبه فدکیه و بحث هایی پیرامون آن آورده است. در کل کتاب ایشان از منابع اولیه نیست و برای اعتماد از نقل هایی که آورده، باید به منابعی که به آن تکیه کرده رجوع نمود.  متاسفانه از جمله جایی که معلوم نیست ایشان از چه منبعی بهره برده همین حکایت بزرگی پستان حضرت زهرا است. از این رو، نقل مذکور بدون انکه نیاز به توجیه داشته باشد مردود  است. زیرا یک چنین پدیده نامتعارف برای یک فرد معروف باید بصورت متواتر در اکثر کتب تاریخی و حدیثی نقل می شد. نه  آنکه در قرن 13 به ظهور رسیده  و از منابع مهم حدیثی و تاریخی هم به شمار نیاید.
  • عبدالله فانی
  • خیلی متشکرم احیاناً ایشان پیرو مکتب شیخی نبوده است؟
    پاسخ:
    تحقیق جامعی نسبت به کتب  و شخص ایشان ندارم. ولی تراجم نویسانی به وثوق او  اذعان کرده اند.

    واقعاً مممنونم از شما که خیلی خیلی خوب جواب این بی ادبی ها وشبهات چرت رو میدید 

    ازتون التماس دعا دارم 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی