پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

قریظه

ایا پسر امام علی محمد حنفیه زنا کرد؟

برداشتی بی اساس از توهین امام باقر به علی ع

بررسی روایات بوسه پیامبر بر حضرت زهرا (س)

علی ع دابه فی الارض است

ماجرای امام حسن و تدلیس کافران

علی(ع) هرگز شراب ننوشید

ایا جنگی بین پیامبر و مردم بحرین رخ داد

شاهان هخامنشی بی اعتماد به پزشکان ایرانی!

ایا فاطمه دختر پیامبر است

امام حسین و ارینب(بررسی کامل)

ایا قلب مرکز تفکر است

ادعای ملحدان مبنی بر تحریف آیات مربوط به ذو القرنین توسط مفسران

مادر امام زمان

منازعه بین علی و فاطمه س ( بررسی جامع)

ازدواج علی با دختر ابوجهل (بررسی جامع)

نا رضایتی حضرت زهرا از ازدواج با علی

منافق و عمل به ظاهر

‼️فتوحات و پاسخی سطحی از سوی اسلام ستیزان

بررسی جامع نقصان عقل بودن زنان

عبدالله بن ابی سرح و بشری بودن قران

ایا همه زنان شر هستند

اعتبار کتب تاریخی

ایرانیان چگونه اسلام اوردند

کثیر المطلاق بودن امام حسن

سگ بازی امام حسین

قیاس بین جنگ عاشورائیان ونبرد بدر وخیبر

خورشید پرستی ایرانیان

تصاحب امام حسین از کاروان یزید

غیرتمندی امام نسبت به صیغه خویشان

❌ دو گونه احادیث در منابع شیعه وارد شده که پیامبر با دختر خود عمل شرم اوری را انجام مینموده که این عمل شرم اور برای هرکسی اتفاق می افتاد قطعا جنایت کار خطاب می شد و این احادیث بدین گونه میباشد:
الف) روایات بوسه پیامبر بر دهان و داخل نمودن زبان در دهان
ب) بوسیدن پیامبر بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه های


و آخر سر شایعه افکنِ بیچاره  گفته است:

آیا اگر در اطراف شما شخصى با دخترش اینکار را بکند براى شما جاى تعجب و تأمل ندارد؟!❌

✅ پاسخ:

⭕️ مسلماً در اسلام دوستی و محبت به فرزندان از طرف پدر و مادر فراوان توصیه شده؛ خصوصاً نسبت به دختران که اهمیت ویژه ای دارند.
اما در این زمینه در اسلام عزیز ضوابطی است که پدر و مادر نباید آنرا فراموش نمایند و آن زمانی است که فرزندان به یک شرائطی از بلوغ برسند؛ که در این موقع عملکرد پدر و مادر باید با قبل آن فرق کند. مانند بوسه پدر بر دهان دختر بالغ رسیده که چنین امری نه تنها در مجامع امروزی ایران دارای مقبولیت نیست بلکه ائمه اطهار هم از این عمل نهی نموده اند:

🖌امام صادق علیه السلام فرمود: بوسیدن دهان سزاوار نیست جز نسبت به همسر یا فرزند خردسال‏

📚الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 186

و در حدیثی دیگر پیامبر میفرماید:

🖍 هرگاه فردی از شما بخواهد زنی را که محرم است و به سن قاعدگی (بلوغ) رسیده، ببوسد مثل خواهرش یا عمه هایش یا خاله هایش در اینصورت پیشانی وسر او را ببوسد و از بوسیدن صورت و دهانش خودداری کند.  

📚 النوادر (للراوندی)، ص: 19  
📚 الجعفریات (الأشعثیات)، ص: 41
📚 بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏73، ص: 42

🔰 کاملاً واضح است که ائمه ای که خداوند آنان را الگوی نمادین بشریت قرار داده، خود باید از هرچه دارای خباثت است دوری نمایند و پیامبری که خود اشرف مخلوقات میباشد و نهی از بوسیدن محارم به بلوغ رسیده میکند، چه طور میتوان قبول کرد که دخترش را وسیله ای برای غرض های شوم قرار داده است؟
آیا واقعا در مورد پدرانمان هم همینطور فکر می کنیم؟
 
▫️▪️ اما سوال واقعی اینست که آیا پیامبر در زمان بلوغ حضرت زهرا چنین عملی را انجام داده یا نه؟
و آیا چنین گمان پلیدی در مورد پیامبر امکان دارد یا خیر؟
 
☑️ برای بررسی به شبهه به دو صورت جواب داده میشود :
1️⃣ بررسی روایات بوسه پیامبر بر دهان و داخل نمودن زبان در دهان و شرایط آن.
2️⃣  بوسیدن پیامبر بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه های



1️⃣ بررسی روایات بوسه پیامبر بر دهان و داخل نمودن زبان در دهان

📘 عمدتاً روایاتی که در این موضوع بیان شده از عایشه نقل شده است و از غیر عایشه یعنی دیگر صحابی مانند حذیفه و جابر بن عبدالله و غیره کمتر چنین مضمونی روایت شده است
▪️👈 لکن برای بررسی روایات برای آنکه بهتر نتیجه گیری شود روایات به دو دسته تقسیم میشود:

▫️روایاتی که در شیعه ذکر شده
▫️روایاتی که در اهل سنت ذکر شده

✅ اما روایاتی که در منابع شیعه ذکر شده است:

با بررسی روایاتی که در منابع شیعه ذکر شده تنها دو روایت در شیعه میباشد که سخن از بوسه پیامبر بر دهان و زبان در دهان ذکر شده و در غیر آن دو
، فقط صِرف بوسه بیان گشته است که بیان خواهد شد.

✔️ اما اولین روایت:

⭕️ اولین روایت در کتاب اعلام الوری مرحوم طبرسی است که چنین نقل شده:
«وَ رَوَوْا عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ فِی تَفْسِیرِ الْقُرْآنِ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ بَلَغَنَا عَنْ آبَائِنَا أَنَّهُمْ قَالُوا: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُکْثِرُ تَقْبِیلَ فَمِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ ع إِلَى أَنْ قَالَتْ عَائِشَةُ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَرَاکَ کَثِیراً مَا تُقَبِّلُ فَمَ فَاطِمَةَ وَ تُدْخِلُ لِسَانَکَ فِی فِیهَا قَالَ نَعَمْ یَا عَائِشَةُ إِنَّهُ لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَى السَّمَاءِ أَدْخَلَنِی جَبْرَئِیلُ الْجَنَّةَ فَأَدْنَانِی مِنْ شَجَرَةِ طُوبَى وَ نَاوَلَنِی مِنْ ثِمَارِهَا تُفَّاحَةً فَأَکَلْتُهَا فَصَارَتْ نُطْفَةً فِی ظَهْرِی فَلَمَّا هَبَطْتُ إِلَى الْأَرْضِ وَاقَعْتُ خَدِیجَةَ فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ فَکُلَّمَا اشْتَقْتُ إِلَى الْجَنَّةِ قَبَّلْتُهَا وَ أَدْخَلْتُ لِسَانِی فِی فِیهَا فَأَجِدُ مِنْهَا رِیحَ الْجَنَّةِ وَ أَجِدُ مِنْهَا رَائِحَةَ شَجَرَةِ طُوبَى فَهِیَ إِنْسِیَّةٌ سَمَاوِیَّةٌ»

📙 علی بن ابراهیم در تفسیر خود از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که آن جناب فرمود:
«از پدران ما رسیده است که:
حضرت رسول دهان زهراء (س) را بسیار میبوسید، یکى از روزها عایشه خدمت پیغمبر عرض کرد:
یا رسول اللَّه من شما را در حالى که دهان زهرا را میبوسیدید و زبان در دهان آن نهادی مشاهده میکردم. حضرت رسول صلى اللَّه علیه و آله فرمودند: آرى همان طور است که مشاهده میکنى، هنگامى که مرا به آسمان‏ها بردند جبرئیل مرا داخل بهشت کرد، چون نزدیک درخت طوبى رسیدیم جبرئیل سیبى از آن درخت برگرفت و به من داد، در اثر خوردن آن سیب نطفه او منعقد شد، پس از اینکه بر زمین مراجعت کردم با خدیجه مواقعه نمودم، و او در این هنگام به فاطمه حامل شد اکنون هر گاه میل بهشت داشته باشم دهان او را مى بوسم، و از دهان وى بوى بهشت و شجره طوبى را استشمام میکنم‏»

🔰 اما با بررسی دقیقی که انجام شده این روایت مشکلات فراوانی دارد که نمیتوان آنها را انکار کرد:

1️⃣ کتاب اعلام الوری جزء منابع ناقله میباشد یعنی مطالبی که در این کتاب ذکر شده تماما از منابع دیگر که مقدم بر آن است استفاده شده که این روایت هم از این نوع روایات هست؛

👓چنانکه اگر سند روایت خوانده شود چنین آمده:

«👈روَوْا عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ فِی تَفْسِیرِ الْقُرْآنِ 👉 عنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ بَلَغَنَا عَنْ آبَائِنَا أَنَّهُمْ قَالُوا»

✍🏻 یعنی مولف اعلام الوری، این متن را از  کتاب تفسیر قمی که مولف آن علی بن ابراهیم است نقل میکند لکن با بررسی روایتی که در کتاب علی بن ابراهیم  آمده


 👈چیزی ازمضمون؛

▪️بوسه بر دهان{تقبیل الفم}
▪️زبان در دهان {تدخل لسانک}
نیست وفقط صِرف {تقبیل (بوسه)} بیان گردیده 👉

🔸و این کاری است که هر پدری در هر سنی و شرائطی برای عطوفت نشان دادن به دخترش انجام می دهد که متن روایت در تفسیر قمی چنین است:

« حَدَّثَنِی أَبِی عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِیِّ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِی عُبَیْدَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ  قَال کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُکْثِرُ 👈تقْبِیلَ فَاطِمَةَ 👉ع فَأَنْکَرَتْ ذَلِکَ عَائِشَةُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَائِشَةُ إِنِّی لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَى السَّمَاءِ دَخَلْتُ الْجَنَّةَ فَأَدْنَانِی جَبْرَئِیلُ مِنْ شَجَرَةِ طُوبَى وَ نَاوَلَنِی مِنْ ثِمَارِهَا- فَأَکَلْتُ فَحَوَّلَ اللَّهُ ذَلِکَ مَاءً فِی ظَهْرِی- فَلَمَّا هَبَطْتُ إِلَى الْأَرْضِ وَاقَعْتُ خَدِیجَةَ فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ فَمَا قَبَّلْتُهَا قَطُّ- إِلَّا وَجَدْتُ رَائِحَةَ شَجَرَةِ طُوبَى مِنْهَا»

                                                               مقایسه بین دو متن:

اعیس




2️⃣ در هیچ یک از روایات واسنادِ دیگرِ شیعه به نقل عائشه و غیر او، چنین مضمونی
👈🏾( بوسه بر دهان یا زبان در دهان)👉🏿 وارد نشده و فقط صِرف بوسه پیامبر بیان شده بدون آنکه از دهان یا زبان در دهان چیزی ذکر شود،که فقط در این مقاله یک نمونه از اسناد  آورده و بقیه آن در آدرس ارجاع داده شده قابل ملاحظه است.

🌱 « الصَّدُوقِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ عَنْ زَیْدٍ النِّقَابِ‏  عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالََ: کَانَ النَّبِیُّ
👈یکْثِرُ تَقْبِیلَ فَاطِمَةَ 👉
فَعَاتَبَتْهُ عَلَى ذَلِکَ عَائِشَةُ فَقَالَتْ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّکَ لَتُکْثِرُ تَقْبِیلَ فَاطِمَة
امام صادق علیه السّلام فرموده:
«پیامبر حضرت فاطمه را خیلى دوست داشت 👈🏾و او را زیاد میبوسید، پس عایشه وى را مورد عتاب قرار مى‏داد و مى‏گفت: اى رسول خدا! چرا فاطمه را این همه می بوسى؟ 👉🏿»

📗بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏18، ص315
📙 تفسیر فرات الکوفی، ص: 211
📘 علل الشرائع، ج‏1، ص: 184
📗 تفسیر العیاشی، ج‏2، ص212.

 ✔️ حتی در بعضی از روایات خود عایشه نحوه بوسه آن حضرت را بیان نموده است مانند این روایت:

«وَ رَوَوْا عَنْ عَائِشَةَ أَنَّ فَاطِمَةَ کَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص قَامَ لَهَا مِنْ مَجْلِسِهِ وَ👈 قبَّلَ رَأْسَهَا 👉و أَجْلَسَهَا مَجْلِسَه‏»

🗞 عایشه گوید:

«هر گاه فاطمه [علیها السّلام‏] نزد پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم مى‏آمد پیامبر از جاى خود برمى‏ خاست،
👈🏾 سر فاطمه را می بوسید👉🏿 و او را در جاى خود می نشانید»

📒مناقب آل أبی طالب علیهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏3، ص: 333

 👍 و یا در حدیثی که در لحظات آخر عمر پیامبر بود چنین وارد شده:

«ای برادر(علی) گریه، غم و اندوهم فقط برای تو است، برای آنکه بعد از من حق تو را ضایع میکنند و قوم من جمع می شوند تا آنکه به تو ظلم کنند و به یقین شما (خاندان عصمت) را نزد خداوند به ودیعه گذاشتم و او این ودیعه را قبول نمود. یا علی همانا زهرا را به چیزهایی وصیت نمودم، و دستور داده ام تا به تو ابلاغ نماید. پس به آن دستورات عمل نمای، چراکه فاطمه راستگوی راستگویان است. سپس (در لحظات آخر عمر) پیامبر فاطمه را در آغوش گرفت و 👈سر او را بوسه زد👉 و فرمود ای فاطمه پدرت به فدایت»

📕بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏22، ص: 491

🔗 و هم چنین در روایات دیگر که پیامبر بوسه بر پیشانی آن حضرت میزنند و حرمتی در زمان بلوغ بین ایشان بوده و منزلت و جایگاه رفیع آن حضرت باعث زیادی محبت پیامبر شده است.
ولی متأسفانه ملحدان و بی خردان اختلالهای خصوصی خود را حمل بر روایت میکنند بدون آنکه کمی دقت به بررسی های تاریخی داشته باشند.


⭕️روایت دوم:

✳️ دومین روایت، روایتی است که در کتاب علل الشرائع مرحوم صدوق ذکر شده است:

عن أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ ع عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّکَ تَلْثَمُ فَاطِمَةَ وَ تَلْتَزِمُهَا وَ تُدْنِیهَا مِنْکَ وَ تَفْعَلُ بِهَا مَا لَا تَفْعَلُهُ بِأَحَدٍ مِنْ بَنَاتِکَ فَقَالَ إِنَّ جَبْرَئِیلَ ع أَتَانِی بِتُفَّاحَةٍ مِنْ تُفَّاحِ الْجَنَّةِ فَأَکَلْتُهَا فَتَحَوَّلَتْ مَاءً فِی صُلْبِی ثُمَّ وَاقَعْتُ خَدِیجَةَ فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ فَأَنَا أَشَمُّ مِنْهَا رَائِحَةَ الْجَنَّةِ.

ترجمه : از جابر بن عبد اللَّه، وى مى‏گوید: به رسول خدا عرض شد:
یا رسول اللَّه، چرا شما دهان و صورت فاطمه را بوسه زده و ملازم او بوده و وى را به خود نزدیک نموده و در حقّش ملاطفت و مهربانى به حدّى مى‏کنید که در حقّ دختران دیگرتان نمى‏نمایید؟ حضرت فرمودند: جبرئیل علیه السّلام سیبى از سیب‏هاى بهشت برایم آورد من آن را خورده، سیب در صلب من به آب حیات یعنى نطفه مبدّل شد سپس با خدیجه خاتون سلام اللَّه علیها مواقعه نموده، وى به فاطمه علیها سلام اللَّه باردار شد لذا از فاطمه بوى بهشت استشمام مى‏کنم از این جهت است که او را بوسیده و ملازمش هستم.
 
در این روایت چندین نکته میباشد:

 ✔️اول؛ در بیانات گذشته هم بیان شد که اکثر و به طور اتفاق در همه روایات صرف بوسه پیامبر بیان شده است

✅دوم؛ چیزی که در این روایت و همه روایات پیشفرض در نظر گرفته شده، سن بلوغ حضرت زهرا (یعنی بزرگسال بودند) می باشد درحالی که این روایت بصورت مطلق بدو تولد تا دوران شهادت آن حضرت را شامل می شود؛برای همین بی دلیل نمیتوان فقط حمل به دوران بلوغ کرد که در بخش روایات ثدی (سینه) تبیین خواهد شد.

☑️سوم؛ در کتب  دیگر این روایت ذکر شده و بجای کلمه {تلثم/ بوسه بر دهان} کلمه {تقبیل/ صرف بوسه} بیان شده مثلاً در کتاب دلائل الامامه همین روایت چنین نقل شده:
أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلَامُ)، عَنْ جَابِرِ ابْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: قِیلَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنَّکَ تُقَبِّلُ فَاطِمَةَ وَ تَلْزَمُهَا وَ تُدْنِیهَا مِنْکَ، وَ تَفْعَلُ بِهَا مَا لَا تَفْعَلُهُ بِأَحَدٍ مِنْ بَنَاتِکَ!

چانکه در روایت بالا دیده میشود کلمه (تقبیل/ صرف بوسه) ذکر شده وذکری از بوسه بر دهان نیست؛ لذا نمیتوان به واژه ای که در کتاب علل الشرائع آمده تکیه نمود، در نتیجه تنها به همان حد واژگان یقینی (یعنی تقبیل) باید اکتفا شود. هرچند که برای معنای «تلثم» نیز صرف بوسه هم ذکر شده است؛ لکن برای آنکه هیچ گونه شبهه ای از سوی نواصب باقی نباشد، نکات دیگر نیز بیان شد.

✅نتیجه: آنچه که در شیعه وارد شده و هیچ قیدی در آن زده نشده صرف بوسه ایی  است که پیامبر به دختر خود میداد و در هیچ یک اشاره ایی به  بوسه بر دهان یا زبان در دهان نشده است و جالب آن است که تنها روایت معتبر همین صرف بوسه میباشد که در تفسیر قمی بیان شده است و دیگر روایات هم هیچ گونه تعرضی نسبت به غیر از آنچه در تفسیر قمی بوده نداشته و هم مضمون با آن می باشند لکن یکی از برداشت های کلی که میتوان کرد اینست که نمیتوان تکیه به واژگان این نوع احادیث ایی که پُر از اختلاف واژگان است نمود و باید به الفاظ قدر متیقن و یقینی ، که آن هم (تقبیل / صرف بوسه) است ، تکیه کرد ؛ به ویژه احادیث ایی که مورد تضعیف واقع شده باشند



♻️روایاتی که در اهل سنت ذکر شده:

🖌 بیشتر نقل های روایی که صحبت از بوسه بر دهان یا زبان در دهان ذکر شده از اهل سنت میباشد مانند:

❌عن عائشة قالت قلت یا رسول الله مالک إذا جاءت فاطمة قبلتها حتى تجعل لسانک فی فیها کله کأنک ترید أن تلعقها عسلا؟! قال نعم یا عائشة إنی لما أسرى بی إلى السماء أدخلنی جبریل الجنة فناولنی منها تفاحة فأکلتها فصارت نطفة فی صلبی فلما نزلت واقعت خدیجة ففاطمة من تلک النطفة وهی حوراء أنسیة کلما اسشتقت إلى الجنة قبلتها

♨️ترجمه: عایشه گوید: گفتم یا رسوال الله زمانیکه فاطمه نزد تو می آید بوسه بر او میزنی تا جائی که زبان ات را در دهان او می نهی...

   📚ینابع الموده قندوزی ج2 ص131

این نوع روایات در اهل سنت بسیار است  که البته مربوط به آنان است لکن این نوع احادیث دارای چند اشکال است:

1️⃣ در بعضی روایت صرف تقبیل(بوسه) آمده و چیزی از بوسه بر دهان و غیره نیامده.

2️⃣ در بعضی روایات بجای (فم/ دهان) کلمه (نحر/ بالای سینه) آمده مانند:

‼️ عن عائشة أن النبی ص کان یقبل نحر فاطمة و یشمه .

💠ترجمه: عایشه گوید: پیامبر بوسه بر بالای سینه فاطمه میداد و آن را میبوئید.

👈و این نوع بوسه کاملا در بین ایرانیان سنتی مشهود است.( در گذشته پدران و پدر بزرگان برای انکه حیا حفظ شود و بوسه به صورت دختران نزنند ؛  بالای سینه دختر را بوسه میزدند.) 👉

3️⃣بزرگان اهل سنت تمامی این نوع روایات را جعلی و دروغ خوانده اند بطوری که ذهبی عالم بزرگ اهل سنت و ابن جوزی و بقیه علمای اهل سنت  شکی در جعلی بودن این نوع روایات ندارند.

🚫مثلا ابن جوزی از علمای قرن هفتم چنین گوید:

هذا حدیث موضوع لا یشک المبتدئ فی العلم فی وضعه فکیف بالمتبحر .

انظر إلى اختلاف ألفاظ هذا الحدیث وتخلیط الرواة فیه وذکرهم أنه کان یدخل لسانه فی فیها محال لا وجه له، لأنه إنما رأته عائشة على ما زعموه یفعل هذا بعد دخوله بعائشة، وقد کان لفاطمة یومئذ من العمر نحو من عشرین سنة، ومثل هذا لا یفعله إلا الزوج ، ولا یجوز للأب فکافأ الله من دس هذه القبائح من المنقولات.

ترجمه : این نوع احادیث قطعا جعلی است و این پوشیده برای فردی که مبتدی در علم حدیث باشد نیست چه رسد به فردی که متبحر در این فن است
در ادامه چنین میگوید:
نگاه کن به اختلاف الفاظی که در روایات آمده و بی دقتی که راویان حدیث در بیان آن داشته اند؛ 👈یقیناً تعبیری که در شان پیامبر نموده اند که زبان در دهان آن میگذاشته قطعاً محال میباشد وهیچ توجیهی برای آن نیست 👉 ... چرا که چنین عملی را کسی نمیکند مگر شوهر و این عمل برای پدر جایز نیست و خداوند از داخل نمودن چنین زشتی ها در منقولات روایی جلوگیری کند.
 
📚الموضوعات ابن جوزی ج1 ص413
📚تنزیه التشریع المرفوعه عن الخبار الشنیعه الموضوعه ص 409
📚میزان الاعتدلال ذهبی ج2ص 518

✅ نتیجه: روایاتی که در اهل سنت  در مورد بوسه بر دهان و یا زبان در دهان آمده ، توسط علمای اهل سنت هم مورد طعن و جعل قرار گرفته شده و نزد انان نیز مقبول نیست.

 

2)  بوسیدن پیامبر بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه های



تا بحال بوسه بر لبان یا زبان در دهان بررسی شد. اینک به مسئله 👈بوسیدن بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه ها توسط پیامبر ص 👉 پرداخته می شود. از جمله روایاتی که بدان استناد شد چنین است:

وَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع‏ کَانَ النَّبِیُّ ص لَا یَنَامُ لَیْلَتَهُ حَتَّى یَضَعَ وَجْهَهُ بَیْنَ ثَدْیَیْ فَاطِمَةَ عَلَیْهَا السَّلَامُ.

از امام جعفر صادق ع فرمود: پیامبر اسلام صلى اللَّه علیه و آله هیچ‏ شبى نمیخوابید مگر اینکه صورت مبارک خود را در میان پستانهاى فاطمه اطهر میگذاشت.


🌐 پیامبری که در قرآن الگوی برای تمامی انسان ها است و سخنان او تماماً وحی است و چیزی از او بی جهت بیان نمی شود. چطور ممکن است چنین عمل شنیعی را به او نسبت داد؟ 👈 آن هم دختری که همتای او نه زائیده شده و نه زاده خواهد شد؛ 👉 در حالیکه چنین عملی بشدت مورد نهی اهل بیت ایشان واقع شده است. چنانکه در حدیثی چنین حکایت شده: 

♨️ مهزمٍ قَالَ: کُنَّا نُزُولًا بِالْمَدِینَةِ وَ کَانَتْ جَارِیَةٌ لِصَاحِبِ الْمَنْزِلِ تُعْجِبُنِی وَ إِنِّی أَتَیْتُ الْبَابَ فَاسْتَفْتَحْتُ فَفَتَحَتْ لِیَ الْجَارِیَةُ فَغَمَزْتُ ثَدْیَهَا فَلَمَّا کَانَ مِنَ الْغَدِ دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ یَا مِهْزَمُ أَیْنَ کَانَ أَقْصَى أَثَرِکَ الْیَوْمَ فَقُلْتُ لَهُ مَا بَرِحْتُ الْمَسْجِدَ فَقَالَ أَ مَا تَعْلَمُ أَنَّ أَمْرَنَا هَذَا لَا یُنَالُ إِلَّا بِالْوَرَعِ.

مهزم گفت در مدینه منزل شخصى مى‏نشستم که دخترى داشت من از او خوشم مى‏آمد یک شب در زدم همین که درب را باز کرد سینه‏هایش را مالیدم فردا صبح که خدمت حضرت صادق رسیدم فرمود آخرین کارى که دیروز انجام دادى چه بود؟ گفتم من در مسجد بودم. فرمود مگر نمیدانى بدوستى و ولایت ما خانواده نمیرسد کسى که ورع و پرهیزگارى نداشته باشد.

📚بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد صلى الله علیهم، ج‏1، ص: 243



🚫امام صادق که الگوی تمام بشریت است این عمل شنیع را خارج از ولایتی که رسول خدا به او داده میداند؛ چه رسد که الگوی خود آن حضرت ع، یعنی پیامبر گرامی اسلام! قطعاً کسی که چنین برداشتی از عمل پیامبر نماید خودش را در وادی جهالت نهاده است.
اگرچه تمامی این احادیث (بوسه مابین سینه) مورد تضعیف سندی واقع شده و حتی سندی کامل برای آن ذکر نشده ولی تمام احادیث بوسه ما بین سینه ها یا صورت نهادن را، میتوان به چند وجه جواب داد:

1️- مصادر روایات
 
این روایات در هیچ یک مصادر و کتب اولیه شیعه ذکر نشده و اولین کتابی که چنین احادیثی را وارد نمود مناقب ابن شهر آشوب وکشف الغمه اربلی در قرن 6 و7 است؛ مضافاً بر آن مرحوم اربلی روایات خود را از ابی اسحاق الثعلبی سنی نقل نموده و سند روایت را در چند روایت قبل اینگونه بیان دارد:

✡️و نَقَلْتُ مِنْ کِتَابِ لِأَبِی إِسْحَاقَ الثَّعْلَبِیِّ عَنْ مُجَاهِد

↩️ترجمه: نقل نموده ام از کتاب ثعلبی از مجاهد.

💯و در ادامه روایت حذیفه را آورده است:

✝️ و عَنْ حُذَیْفَةَ قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا یَنَامُ حَتَّى یُقَبِّلَ عَرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ ع أَوْ بَیْنَ ثَدْیَیْهَا.

💢ترجمه: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم نمى ‏خوابید تا اینکه صورت فاطمه را مى‏بوسید و سرش را بر سینه فاطمه مى‏گذارد.

👈با این وجود شکی باقی نمی ماند که این نوع روایات از منابع اهل سنت در شیعه راه پیدا کرده است.👉


2 - پیش فرض گرفتن سن بلوغ:

🔴در هیچ یک از روایات مذکوره، دلالتی بر بالغ بودن آن حضرت ندارد بلکه این نوع تکریم پیامبر شامل بدو تولد تا دوران شهادت آنحضرت میتواند باشد و حتی در داخل خود متن احادیث چنین نهفته است:

🌀 👈لَا یَنَامُ لَیْلَتَه  (پیامبر شبی را نمیخوابید  تا اینکه بوسه بین سینه یا صورت آن حضرت میزد)👉 که از دو حال این حدیث خارج نبوده:


💠 الف)  حضرت زهرا ازدواج ننمود و در خانه آن حضرت بوده که پیامبر شبانه چنین دوستی را که هرپدری نسبت به فرزند خردسال خود دارد انجام نموده  در اینصورت قطعا حضرت زهرا به بلوغ نرسید بود زیرا ایشان در سن 9 سالگی ازدواج کرده است و قبل از آن حد بلوغ را نگذرانده بودند تا اشکال بر پیامبر وارد شود.

❌ب) ازدواج نمود و پیغمبر هرشب در اواخر  شب 
به خانه حضرت زهرا می آمد  وچنین وچنان مینمود که این نوع برداشت واقعا دور از ذهن است آن هم پیامبر که فقط صرف آمدن ان  برای اینست که صورت در بین سینه ها قرار دهد؛ آن هم هنگام خواب و جالب تر از آن اینست که کسی پِی به چنین غرضی که امروزه بعد از 1400 سال ملحدین برده اند نبرد.

✔️اما دلیل فوق یک دلیل عقلائی است و موید آن  در روایات شیعه بسیار دیده میشود که پیامبر در دوران کودکی وخردسالی به چهار تن آلـ عبا(علی،فاطمه،حسن،حسین) بسیار محبت و دوستی عجیبی ، نسبت به این اهل بیت می نمودند بطوری که چنین محبتی را با کسی نداشت و این در کتب روایی و نقلی بسیار مشهود است.

🔻مثلاً در نهج البلاغه ، علی (ع) در چگونگی محبت پیامبر به آن حضرت چنین فرمود:

شما موقعیت مرا نسبت به رسول خدا (ص) ، درخویشاوندی نزدیک ودر مقام و منزلت ویژه می‌دانید. پیامبر (ص) مرا در دامن خویش می‌نشاند در حالی که کودک بودم  و در آغوش پر مهر خود می‌گرفت  و در بستر مخصوص خود می خوابانید . بوی پاکیزه ودل انگیز  خودرا به من می بویانید . وگاهی غذا را لقمه لقمه در دهانم می‌گذارد.

📕نهج البلاغه خطبه192ص300

واقعا این نوع اکرام پیامبر به علی (ع) غیر از آن است که جایگاه ومنزلت حضرت علی را متمایز با دیگران میدانست طوری که علی (ع) هم بر چنین عملی مباحات میکند . آن وقت یک عده که فکر شان  متباهی گشته ، به کجا ها می اندیشند ، در حالیکه پیامبر خدا برئ  از این اعمال است و حتی در جای دیگر نهج البلاغه؛ علی (ع) از پاکیزگی پیامبر خدا از هرگونه پلیدی چنین میفرماید:

پیامبر بهترین آفریدگان در خردسالی و طفولیت ، و در سن کمال و پیری نجیب‌ترین و بزرگوارترین مردم است اخلاقش ازهمه پاکان پاک‌تر و باران کرمش از هر چیزی بادوام‌تر بود.

📒نهج البلاغه خطبه 105 ص151

⬛️سیاهی هر چقدر باشد ملحدین و وهابی جماعت حدش را فراخواهد گرفت.

وروایات دیگری که پیامبر در زمانی طفولییت ذوی القربی خود را محبت می نمود بطوری که در هیچ جا چنین محبتی با غیر انان نداشته است.


3️⃣ معنای ثدی

 ✅ ثدی در لغت به معنای پستان اعم از مرد وزن میباشد لکن در مواقعی، اگر کلماتی در کنار کلمات دیگر بیاید معنای دیگری میدهند که باید دقت شود به طور مثال در حدیثی آمده:

▪️ قالَ: نَشَدْتُکُمُ اللَّهَ، أَ فِیکُمْ أَحَدٌ، جَعَلَ رَسُولُ اللَّهِ، یَداً بَیْنَ کَتِفَیْهِ وَ یَداً بَیْنَ ثَدْیَیْهِ‏، وَ قَالَ: اللَّهُمَّ أَذْهِبْ عَنْهُ الْحَرَّ وَ الْقُرَّ، فَلَمْ یَجِدْ حَرّاً وَ لَا قُرّاً غَیْرِی؟ قَالُوا: اللَّهُمَّ لَا.

🗞 ترجمه:
شما را بخدا قسم میدهم: آیا در بین شما کسی بود که رسول خدا یکی از دستانش  را بین دو شانه و یکی را بین  دو سینه آن قرار دهد و بگوید خدایا حرارت گرما و سرما را از آن بگیر و غیر از من کسی نبود که از او حرارت گرما وسرما برطرف شود ( ایا شما منکر آن هستید) ؟

 

💠در این حدیث  اشاره شده به کتف و ثدی (پستان) که هرکدام جایگاهشان در بدن مشخص است
 
👍🏻لکن زمانی که کلمه {بین) به آن اضافه میشود گستره آن در بدن بیشتر میشود به طور مثال (بین الکتف) به فضای پشت بین گردن وبدن اشاره دارد و 👈در مثال (بین ثدی) هم اشاره به لای سینه نیست  بلکه فضای بالا سینه اشاره دارد که در زبان عرب به آن (صدر یا نحر ) میگویند👉 همانطور که کلمه{عین / چشم} اضافه به {بین} شود به معنای {پیشانی} میدهد ؛ لذا

اگر بوسه ایی هم اتفاق افتاده باشد هرگز به معنای بوسه به لای سینه نبوده بلکه بر بالای سینه چنین اشاره دارد.❌❌

🌐جالب انکه در  بعضی از روایت ها چنین آمده:

🔰کان النبیّ صلى اللّه علیه و آله و سلم لا ینام دون أن یقبّل فاطمة بین عینیها 
ترجمه : پیامبر نمی خوابید مگر آنکه👈 بوسه بر پیشانی فاطمه میزد👉
 
📗عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال (مستدرک سیدة النساء إلى الإمام الجواد، ج‏11-قسم-1-فاطمةس، ص: 182


4️⃣ توهم برهنگی حضرت زهرا س

▫️اگر فرض بر بالغ بودن آن حضرت هم گذاشته شود؛ از کجای این نوع روایات برهنگی آن حضرت وبوسه پیامبر در آن حالت را برداشت نموده اند؟! واضح است که چنین برداشتی کاملاً غلط است و بوسه پدر ولو آنکه بر سینه باشد در صورتی که فرزند مستور و پوشیده باشد، قبیح نیست.

👈آخرین نکته:
اگر همه مطالب را بر اساس ادعاهای ملحدان فرض نماییم، مثلاً بوسه بر دهان یا زبان در دهان و یا هر فرضی که ملحدین سعی بر تخریب فکری جوانان دارند، همان باشد؛ زمانی این فروض برایشان کارآیی دارد که در درون پیامبر عصمت ص، چنین شهوتی نهادینه شده باشد؛ در حالی که همه مسلمانان میدانند
🔸پیامبری که در قرآن به آن چنین اشاره شده که {ما ضَلَ‏ صاحِبُکُمْ وَ ما غَوى‏/ هرگز دوست شما [محمّد «ص»] منحرف نشده و مقصد را گم نکرده است}
و آیاتی از این قبیل، هرگز در او خُلق رذیله ای داخل نمی شود.
🔸آن هم وقتی که نبی اکرم ص در فضای آلوده جاهلی هرگز دامن به این گناهان نیالوده، و بی شک اگر چنین می بود، مشرکان آن را علم می کردند، اما نه تنها این نبود، که بر عکس ایشان را به امانت و پاکی می شناختند،
🔸با این وجود نبی اکرم تا سنین بالا (حدود 50) تنها همسرشان خدیجه سلام الله علیها بود، که بسیاری ایشان را مسن تر از رسول اکرم ص می دانند.
🔸و باز چگونه ایشان در آن سنین نه تنها اقبالی به ولنگاری جامعه جاهلی نداشت، بلکه از جانب پروردگار عالم، قوانین بسیار در راستای حجاب و عفاف و تحکیم خانواده تشریع نمود.
❓به راستی چگونه می توان پذیرفت چنین انسان والا مقامی در کهنسالی اهل مسائل آلوده نسبت به فرزند گردیده باشد؟!! آن هم که وقتی در کنار فاطمه (س) دختران دیگری داشته، و برای فرد شهوتران فرقی میان دختران نیست. لکن همه می دانند محبت بسیار پدر به یک فرزند معنایی جز صمیمیت و مسرت بیشتر نسبت به فرزندان دیگر ندارد. و درنگاه پدر آن فرزند جایگاه دیگری دارد 👌و اگر انصاف در نظر گرفته شود، غیر از این معنا به ذهن نمی آید؛ مگر آنکه مشکل از ذهن افراد پورنوگرا باشد. به همین جهت است که شیشه عطر از بهشت برای آن حضرت نیاوردند، تا اینکه پیامبر ص، عظمت و بزرگی این شاهزاده بانو را با محبت نمودن به همگان معرفی نماید، چون محبت پیامبر به فردی خود دارای امتیاز بزرگ و فضیلت بین مسلمین است.

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام راجب به ***** *** **** **** ****** ****** ********** سینه های حضرت معصوم فاطمه س بزرگ بوده بروی دوشش مینداخته هم صحبت کنید
پاسخ:
این شبهه منسوخ شده در دیگر سایتها جواب داده شده و در این وبلاگ سعی میگردد به شبهات جدید و یا کم کار شده بپردازد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی