پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

❌ دو گونه احادیث در منابع شیعه وارد شده که پیامبر با دختر خود عمل شرم اوری را انجام مینموده که این عمل شرم اور برای هرکسی اتفاق می افتاد قطعا جنایت کار خطاب می شد و این احادیث بدین گونه میباشد:
الف) روایات بوسه پیامبر بر دهان و داخل نمودن زبان در دهان
ب) بوسیدن پیامبر بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه های


و آخر سر شایعه افکنِ بیچاره  گفته است:

آیا اگر در اطراف شما شخصى با دخترش اینکار را بکند براى شما جاى تعجب و تأمل ندارد؟!❌

✅ پاسخ:

⭕️ مسلماً در اسلام دوستی و محبت به فرزندان از طرف پدر و مادر فراوان توصیه شده؛ خصوصاً نسبت به دختران که اهمیت ویژه ای دارند.
اما در این زمینه در اسلام عزیز ضوابطی است که پدر و مادر نباید آنرا فراموش نمایند و آن زمانی است که فرزندان به یک شرائطی از بلوغ برسند؛ که در این موقع عملکرد پدر و مادر باید با قبل آن فرق کند. مانند بوسه پدر بر دهان دختر بالغ رسیده که چنین امری نه تنها در مجامع امروزی ایران دارای مقبولیت نیست بلکه ائمه اطهار هم از این عمل نهی نموده اند:

🖌امام صادق علیه السلام فرمود: بوسیدن دهان سزاوار نیست جز نسبت به همسر یا فرزند خردسال‏

📚الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 186

و در حدیثی دیگر پیامبر میفرماید:

🖍 هرگاه فردی از شما بخواهد زنی را که محرم است و به سن قاعدگی (بلوغ) رسیده، ببوسد مثل خواهرش یا عمه هایش یا خاله هایش در اینصورت پیشانی وسر او را ببوسد و از بوسیدن صورت و دهانش خودداری کند.  

📚 النوادر (للراوندی)، ص: 19  
📚 الجعفریات (الأشعثیات)، ص: 41
📚 بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏73، ص: 42

🔰 کاملاً واضح است که ائمه ای که خداوند آنان را الگوی نمادین بشریت قرار داده، خود باید از هرچه دارای خباثت است دوری نمایند و پیامبری که خود اشرف مخلوقات میباشد و نهی از بوسیدن محارم به بلوغ رسیده میکند، چه طور میتوان قبول کرد که دخترش را وسیله ای برای غرض های شوم قرار داده است؟
آیا واقعا در مورد پدرانمان هم همینطور فکر می کنیم؟
 
▫️▪️ اما سوال واقعی اینست که آیا پیامبر در زمان بلوغ حضرت زهرا چنین عملی را انجام داده یا نه؟
و آیا چنین گمان پلیدی در مورد پیامبر امکان دارد یا خیر؟
 
☑️ برای بررسی شبهه به دو صورت جواب داده میشود :
1️⃣ بررسی روایات بوسه پیامبر بر دهان و داخل نمودن زبان در دهان و شرایط آن.
2️⃣  بوسیدن پیامبر بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه های



1️⃣ بررسی روایات بوسه پیامبر بر دهان و داخل نمودن زبان در دهان

📘 عمدتاً روایاتی که در این موضوع بیان شده از عایشه نقل شده است و از غیر عایشه یعنی دیگر صحابی مانند حذیفه و جابر بن عبدالله و غیره کمتر چنین مضمونی روایت شده است
▪️👈 لکن برای بررسی روایات برای آنکه بهتر نتیجه گیری شود روایات به دو دسته تقسیم میشود:

▫️روایاتی که در شیعه ذکر شده
▫️روایاتی که در اهل سنت ذکر شده

✅ اما روایاتی که در منابع شیعه ذکر شده است:

با بررسی روایاتی که در منابع شیعه ذکر شده تنها دو روایت در شیعه میباشد که سخن از بوسه پیامبر بر دهان و زبان در دهان ذکر شده و در غیر آن دو
، فقط صِرف بوسه بیان گشته است که بیان خواهد شد.

✔️ اما اولین روایت:

⭕️ اولین روایت در کتاب اعلام الوری مرحوم طبرسی است که چنین نقل شده:
«وَ رَوَوْا عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ فِی تَفْسِیرِ الْقُرْآنِ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ بَلَغَنَا عَنْ آبَائِنَا أَنَّهُمْ قَالُوا: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُکْثِرُ تَقْبِیلَ فَمِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ ع إِلَى أَنْ قَالَتْ عَائِشَةُ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَرَاکَ کَثِیراً مَا تُقَبِّلُ فَمَ فَاطِمَةَ وَ تُدْخِلُ لِسَانَکَ فِی فِیهَا قَالَ نَعَمْ یَا عَائِشَةُ إِنَّهُ لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَى السَّمَاءِ أَدْخَلَنِی جَبْرَئِیلُ الْجَنَّةَ فَأَدْنَانِی مِنْ شَجَرَةِ طُوبَى وَ نَاوَلَنِی مِنْ ثِمَارِهَا تُفَّاحَةً فَأَکَلْتُهَا فَصَارَتْ نُطْفَةً فِی ظَهْرِی فَلَمَّا هَبَطْتُ إِلَى الْأَرْضِ وَاقَعْتُ خَدِیجَةَ فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ فَکُلَّمَا اشْتَقْتُ إِلَى الْجَنَّةِ قَبَّلْتُهَا وَ أَدْخَلْتُ لِسَانِی فِی فِیهَا فَأَجِدُ مِنْهَا رِیحَ الْجَنَّةِ وَ أَجِدُ مِنْهَا رَائِحَةَ شَجَرَةِ طُوبَى فَهِیَ إِنْسِیَّةٌ سَمَاوِیَّةٌ»

📙 علی بن ابراهیم در تفسیر خود از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده که آن جناب فرمود:
«از پدران ما رسیده است که:
حضرت رسول دهان زهراء (س) را بسیار میبوسید، یکى از روزها عایشه خدمت پیغمبر عرض کرد:
یا رسول اللَّه من شما را در حالى که دهان زهرا را میبوسیدید و زبان در دهان آن نهادی مشاهده میکردم. حضرت رسول صلى اللَّه علیه و آله فرمودند: آرى همان طور است که مشاهده میکنى، هنگامى که مرا به آسمان‏ها بردند جبرئیل مرا داخل بهشت کرد، چون نزدیک درخت طوبى رسیدیم جبرئیل سیبى از آن درخت برگرفت و به من داد، در اثر خوردن آن سیب نطفه او منعقد شد، پس از اینکه بر زمین مراجعت کردم با خدیجه مواقعه نمودم، و او در این هنگام به فاطمه حامل شد اکنون هر گاه میل بهشت داشته باشم دهان او را مى بوسم، و از دهان وى بوى بهشت و شجره طوبى را استشمام میکنم‏»

🔰 اما با بررسی دقیقی که انجام شده این روایت مشکلات فراوانی دارد که نمیتوان آنها را انکار کرد:

1️⃣ کتاب اعلام الوری جزء منابع ناقله میباشد یعنی مطالبی که در این کتاب ذکر شده تماما از منابع دیگر که مقدم بر آن است استفاده شده که این روایت هم از این نوع روایات هست؛

👓چنانکه اگر سند روایت خوانده شود چنین آمده:

«👈روَوْا عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ فِی تَفْسِیرِ الْقُرْآنِ 👉 عنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ بَلَغَنَا عَنْ آبَائِنَا أَنَّهُمْ قَالُوا»

✍🏻 یعنی مولف اعلام الوری، این متن را از  کتاب تفسیر قمی که مولف آن علی بن ابراهیم است نقل میکند لکن با بررسی روایتی که در کتاب علی بن ابراهیم  آمده


 👈چیزی ازمضمون؛

▪️بوسه بر دهان{تقبیل الفم}

 

▪️زبان در دهان {تدخل لسانک} نیست

 

و فقط صِرف {تقبیل (بوسه)} بیان گردیده 👉

 

🔸و این کاری است که هر پدری در هر سنی و شرائطی برای عطوفت نشان دادن به دخترش انجام می دهد. 

 

 
متن روایت در تفسیر قمی چنین است:


« حَدَّثَنِی أَبِی عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِیِّ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِی عُبَیْدَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ  قَال کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُکْثِرُ 👈تقْبِیلَ فَاطِمَةَ 👉ع فَأَنْکَرَتْ ذَلِکَ عَائِشَةُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَائِشَةُ إِنِّی لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَى السَّمَاءِ دَخَلْتُ الْجَنَّةَ فَأَدْنَانِی جَبْرَئِیلُ مِنْ شَجَرَةِ طُوبَى وَ نَاوَلَنِی مِنْ ثِمَارِهَا- فَأَکَلْتُ فَحَوَّلَ اللَّهُ ذَلِکَ مَاءً فِی ظَهْرِی- فَلَمَّا هَبَطْتُ إِلَى الْأَرْضِ وَاقَعْتُ خَدِیجَةَ فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ فَمَا قَبَّلْتُهَا قَطُّ- إِلَّا وَجَدْتُ رَائِحَةَ شَجَرَةِ طُوبَى مِنْهَا»

                                                               مقایسه بین دو متن:

 

 

 

 

 

 

 

اعیس

 

 

 

 


2️⃣ در هیچ یک از روایات واسنادِ دیگرِ شیعه به نقل عائشه و غیر او، چنین مضمونی
👈🏾( بوسه بر دهان یا زبان در دهان)👉🏿 وارد نشده و فقط صِرف بوسه پیامبر بیان شده بدون آنکه از دهان یا زبان در دهان چیزی ذکر شود.  در این مقاله یک نمونه از اسناد  را آورده و بقیه آن در آدرس ارجاع داده شده قابل ملاحظه است.

🌱 « الصَّدُوقِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ عَنْ زَیْدٍ النِّقَابِ‏  عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالََ: کَانَ النَّبِیُّ
👈یکْثِرُ تَقْبِیلَ فَاطِمَةَ 👉
فَعَاتَبَتْهُ عَلَى ذَلِکَ عَائِشَةُ فَقَالَتْ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّکَ لَتُکْثِرُ تَقْبِیلَ فَاطِمَة
امام صادق علیه السّلام فرموده:
«پیامبر حضرت فاطمه را خیلى دوست داشت 👈🏾و او را زیاد میبوسید، پس عایشه وى را مورد عتاب قرار مى‏داد و مى‏گفت: اى رسول خدا! چرا فاطمه را این همه می بوسى؟ 👉🏿»

📗بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏18، ص315
📙 تفسیر فرات الکوفی، ص: 211
📘 علل الشرائع، ج‏1، ص: 184
📗 تفسیر العیاشی، ج‏2، ص212.

 ✔️ حتی در بعضی از روایات خود عایشه نحوه بوسه آن حضرت را بیان نموده است مانند این روایت:

«وَ رَوَوْا عَنْ عَائِشَةَ أَنَّ فَاطِمَةَ کَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص قَامَ لَهَا مِنْ مَجْلِسِهِ وَ👈 قبَّلَ رَأْسَهَا 👉و أَجْلَسَهَا مَجْلِسَه‏»

🗞 عایشه گوید:

«هر گاه فاطمه [علیها السّلام‏] نزد پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم مى‏آمد پیامبر از جاى خود برمى‏ خاست،
👈🏾 سر فاطمه را می بوسید👉🏿 و او را در جاى خود می نشانید»

📒مناقب آل أبی طالب علیهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏3، ص: 333

 

 👍 و یا در حدیثی که در لحظات آخر عمر پیامبر بود چنین وارد شده:
 

... یَا عَلِیُّ إِنِّی قَدْ أَوْصَیْتُ فَاطِمَةَ ابْنَتِی بِأَشْیَاءَ وَ أَمَرْتُهَا أَنْ تُلْقِیَهَا إِلَیْکَ فَأَنْفِذْهَا فَهِیَ الصَّادِقَةُ الصَّدُوقَةُ ثُمَّ ضَمَّهَا إِلَیْهِ وَ قَبَّلَ رَأْسَهَا وَ قَالَ فِدَاکِ أَبُوکِ یَا فَاطِمَة

 یا علی همانا زهرا را به چیزهایی وصیت نمودم، و دستور داده ام تا به تو برساند. پس به آن دستورات عمل نمای، چراکه فاطمه راستگوی راستگویان است. سپس (در لحظات آخر عمر) پیامبر فاطمه را در آغوش گرفت و 👈سر او را بوسه زد👉 و فرمود ای فاطمه پدرت به فدایت»


📕بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏22، ص: 491

🔗 و هم چنین در روایات دیگر که پیامبر بوسه بر پیشانی آن حضرت میزنند و حرمتی در زمان بلوغ بین ایشان بوده و منزلت و جایگاه رفیع آن حضرت باعث زیادی محبت پیامبر شده است.
ولی متأسفانه ملحدان و بی خردان اختلالهای خصوصی خود را حمل بر روایت میکنند بدون آنکه کمی دقت به بررسی های تاریخی داشته باشند.


⭕️روایت دوم:

✳️ دومین روایت، روایتی است که در کتاب علل الشرائع مرحوم صدوق ذکر شده است:

عن أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ ع عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّکَ تَلْثَمُ فَاطِمَةَ وَ تَلْتَزِمُهَا وَ تُدْنِیهَا مِنْکَ وَ تَفْعَلُ بِهَا مَا لَا تَفْعَلُهُ بِأَحَدٍ مِنْ بَنَاتِکَ فَقَالَ إِنَّ جَبْرَئِیلَ ع أَتَانِی بِتُفَّاحَةٍ مِنْ تُفَّاحِ الْجَنَّةِ فَأَکَلْتُهَا فَتَحَوَّلَتْ مَاءً فِی صُلْبِی ثُمَّ وَاقَعْتُ خَدِیجَةَ فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ فَأَنَا أَشَمُّ مِنْهَا رَائِحَةَ الْجَنَّةِ.

ترجمه : از جابر بن عبد اللَّه، وى مى‏گوید: به رسول خدا عرض شد:
یا رسول اللَّه، چرا شما دهان و صورت فاطمه را بوسه زده و ملازم او بوده و وى را به خود نزدیک نموده و در حقّش ملاطفت و مهربانى به حدّى مى‏کنید که در حقّ دختران دیگرتان نمى‏نمایید؟ حضرت فرمودند: جبرئیل علیه السّلام سیبى از سیب‏هاى بهشت برایم آورد من آن را خورده، سیب در صلب من به آب حیات یعنى نطفه مبدّل شد سپس با خدیجه خاتون سلام اللَّه علیها مواقعه نموده، وى به فاطمه علیها سلام اللَّه باردار شد لذا از فاطمه بوى بهشت استشمام مى‏کنم از این جهت است که او را بوسیده و ملازمش هستم.
 
در این روایت چندین نکته میباشد:

 ✔️اول؛ در بیانات گذشته هم بیان شد که اکثر و به طور اتفاق در همه روایات صرف بوسه پیامبر ذکر شده است

☑️دوم: در کتب  دیگر این روایت ذکر شده و بجای کلمه {تلثم/ بوسه بر دهان} کلمه {تُقَبِّلُ / بوسه} بیان شده است. مثلاً در کتاب دلائل الامامه همین روایت چنین نقل شده است:


أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلَامُ)، عَنْ جَابِرِ ابْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: قِیلَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنَّکَ تُقَبِّلُ فَاطِمَةَ وَ تَلْزَمُهَا وَ تُدْنِیهَا مِنْکَ، وَ تَفْعَلُ بِهَا مَا لَا تَفْعَلُهُ بِأَحَدٍ مِنْ بَنَاتِکَ!


ترجمه : از جابر بن عبد اللَّه، وى مى‏گوید: به رسول خدا عرض شد:
یا رسول اللَّه، چرا شما فاطمه را بوسه زده و ملازم او بوده و وى را به خود نزدیک نموده و در حقّش ملاطفت و مهربانى به حدّى مى‏کنید که در حقّ دختران دیگرتان نمى‏نمایید؟


چانکه در روایت بالا دیده میشود کلمه (تُقَبِّلُ / بوسه) ذکر شده وذکری از بوسه بر دهان نیست؛ لذا نمیتوان به واژه (تلثم) که در کتاب علل الشرائع آمده تکیه نمود، در نتیجه تنها به همان حد واژگان یقینی یعنی (تقبیل)  که صرف بوسه است باید اکتفا شود. هرچند که برای معنای «تلثم» نیز صرف بوسه هم ذکر شده است؛ لکن برای آنکه هیچ گونه شبهه ای از سوی نواصب باقی نباشد، این نکات ذکر شده است.

 

 

✅نتیجه: آنچه که در شیعه وارد شده و هیچ قیدی به آن اضافه  نشده، صرف بوسه ایی  است که پیامبر به دختر خویش اهدا میکرد و در هیچ یک از روایات به جزء دو روایت که مورد نقد قرار گرفت، اشاره ای به  بوسه بر دهان یا زبان در دهان نشده است. جالب آنکه تنها روایت معتبر همین صرف بوسه است که در تفسیر قمی  آمده و دیگر روایات هم هیچ گونه تعرضی نسبت به آنچه در تفسیر قمی بوده، نداشته و هم مضمون با آن بوده اند. به خصوص که نحوه بوسه پیامبر توسط عایشه در دیگر روایات نیز نقل شده است.
ولی در کل یکی از برداشت های کلی که میتوان کرد اینست که نمیتوان به واژگان این نوع احادیث ایی که پُر از اختلاف واژگان است تکیه نمود و باید به الفاظ قدر متیقن و یقینی که آن هم (تقبیل /  بوسه) است ، تکیه کرد.

 

 


♻️روایاتی که در اهل سنت ذکر شده:

🖌 بیشتر نقل های روایی که صحبت از بوسه بر دهان یا زبان در دهان ذکر شده از اهل سنت میباشد مانند:

❌عن عائشة قالت قلت یا رسول الله مالک إذا جاءت فاطمة قبلتها حتى تجعل لسانک فی فیها کله کأنک ترید أن تلعقها عسلا؟! قال نعم یا عائشة إنی لما أسرى بی إلى السماء أدخلنی جبریل الجنة فناولنی منها تفاحة فأکلتها فصارت نطفة فی صلبی فلما نزلت واقعت خدیجة ففاطمة من تلک النطفة وهی حوراء أنسیة کلما اسشتقت إلى الجنة قبلتها

♨️ترجمه: عایشه گوید: گفتم یا رسوال الله زمانیکه فاطمه نزد تو می آید بوسه بر او میزنی تا جائی که زبان ات را در دهان او می نهی...

   📚ینابع الموده قندوزی ج2 ص131

این نوع روایات بیشتر در اهل سنت  میباشد  که البته مربوط به آنان است لکن این نوع احادیث دارای چند اشکال است:

1️⃣ در بعضی روایت صرف تقبیل(بوسه) آمده و چیزی از بوسه بر دهان و غیره نیامده است.

2️⃣ در بعضی روایات بجای (فم/ دهان) کلمه (نحر/ بالای سینه) آمده مانند:

‼️ عن عائشة أن النبی ص کان یقبل نحر فاطمة و یشمه .

💠ترجمه: عایشه گوید: پیامبر بوسه بر بالای سینه فاطمه میداد و آن را میبوئید.

👈و این نوع بوسه کاملا در بین ایرانیان سنتی حداقل برای نویسنده این سطور مشهود است.( در گذشته پدران و پدر بزرگان برای انکه حیا حفظ شود و بوسه به صورت دختران نزنند ؛  بالای سینه دختر را بوسه میزدند.) 👉

3️⃣بزرگان اهل سنت تمامی این نوع روایات را جعلی و دروغ خوانده اند بطوری که ذهبی عالم بزرگ اهل سنت و ابن جوزی و بقیه علمای اهل سنت  شکی در جعلی بودن این نوع روایات ندارند.

🚫مثلا ابن جوزی از علمای قرن هفتم چنین گوید:

هذا حدیث موضوع لا یشک المبتدئ فی العلم فی وضعه فکیف بالمتبحر .

انظر إلى اختلاف ألفاظ هذا الحدیث وتخلیط الرواة فیه وذکرهم أنه کان یدخل لسانه فی فیها محال لا وجه له، لأنه إنما رأته عائشة على ما زعموه یفعل هذا بعد دخوله بعائشة، وقد کان لفاطمة یومئذ من العمر نحو من عشرین سنة، ومثل هذا لا یفعله إلا الزوج ، ولا یجوز للأب فکافأ الله من دس هذه القبائح من المنقولات.

ترجمه : این نوع احادیث قطعا جعلی است و این پوشیده برای فردی که مبتدی در علم حدیث باشد نیست چه رسد به فردی که متبحر در این فن است
در ادامه چنین میگوید:
نگاه کن به اختلاف الفاظی که در این روایت آمده و تخلیطی که راویان داشته اند؛ 👈یقیناً تعبیری که در شان پیامبر نموده اند که زبان در دهان آن می گذاشته قطعاً محال میباشد وهیچگونه توجیه پذیر نیست👉 ... چرا که چنین عملی را کسی نمیکند مگر شوهر و این عمل برای پدر جایز نیست و خداوند عذاب کند کسی را که چنین روایت قبیح را وارد کرده است.
 
📚الموضوعات ابن جوزی ج1 ص413
📚تنزیه التشریع المرفوعه عن الخبار الشنیعه الموضوعه ص 409
📚میزان الاعتدلال ذهبی ج2ص 518

✅ نتیجه: روایاتی که در اهل سنت  در مورد بوسه بر دهان و یا زبان در دهان آمده، جدای از اختلاف الفاظ و ناهمگونی در عبارات که همانند شیعه است، توسط علمای اهل سنت هم مورد طعن و جعل قرار گرفته شده و نزد انان نیز مقبول نیست. 

 

👈البته ناگفته نماند طبق آنچه گذشت گفته شد در عمده روایات صرف بوسه ذکر شده و حتی عائشه نحوه بوسه را بیان کرده است. برای همین تا زمانی که روایت قابل توجیه قوت داری است، لزومی ندارد روایات را جعلی بدانیم؛ به خصوص که در شیعه بدون در نظر گرفتن دو روایت که بحث آن انجام گرفت، همگی روایات دارای سبک واحدی هستند و شبهه ایی بر انان وارد نیست.

 

2)  بوسیدن پیامبر بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه های

 

تا بحال بوسه بر لبان یا زبان در دهان بررسی شد. اینک به مسئله 👈بوسیدن بین سینه و قرار دادن صورت ما بین سینه ها توسط پیامبر ص 👉 پرداخته می شود. از جمله روایاتی که بدان استناد شد چنین است:

 

وَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع‏ کَانَ النَّبِیُّ ص لَا یَنَامُ لَیْلَتَهُ حَتَّى یَضَعَ وَجْهَهُ بَیْنَ ثَدْیَیْ فَاطِمَةَ عَلَیْهَا السَّلَامُ.

از امام جعفر صادق ع فرمود: پیامبر اسلام صلى اللَّه علیه و آله هیچ‏ شبى نمیخوابید مگر اینکه صورت مبارک خود را در میان پستانهاى فاطمه اطهر میگذاشت.

 


🌐 پیامبری که در قرآن الگوی برای تمامی انسان ها است و سخنان او تماماً وحی است و چیزی از او بی جهت بیان نمی شود. چطور ممکن است چنین عمل شنیعی را به او نسبت داد؟ 👈 آن هم دختری که همتای او نه زائیده شده و نه زاده خواهد شد؛ 👉 در حالیکه چنین عملی بشدت مورد نهی اهل بیت ایشان واقع شده است. چنانکه در حدیثی چنین حکایت شده: 

♨️ مهزمٍ قَالَ: کُنَّا نُزُولًا بِالْمَدِینَةِ وَ کَانَتْ جَارِیَةٌ لِصَاحِبِ الْمَنْزِلِ تُعْجِبُنِی وَ إِنِّی أَتَیْتُ الْبَابَ فَاسْتَفْتَحْتُ فَفَتَحَتْ لِیَ الْجَارِیَةُ فَغَمَزْتُ ثَدْیَهَا فَلَمَّا کَانَ مِنَ الْغَدِ دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ یَا مِهْزَمُ أَیْنَ کَانَ أَقْصَى أَثَرِکَ الْیَوْمَ فَقُلْتُ لَهُ مَا بَرِحْتُ الْمَسْجِدَ فَقَالَ أَ مَا تَعْلَمُ أَنَّ أَمْرَنَا هَذَا لَا یُنَالُ إِلَّا بِالْوَرَعِ.


مهزم گفت در مدینه منزل شخصى مى نشستم که دخترى داشت من از او خوشم مى ‏آمد. یک شب در زدم همین که درب را باز کرد سینه‏ هایش را مالیدم. فردا صبح که خدمت حضرت صادق رسیدم فرمود آخرین کارى که دیروز انجام دادى چه بود؟ گفتم من در مسجد بودم. فرمود مگر نمیدانى بدوستى و ولایت ما خانواده نمیرسد کسى که ورع و پرهیزگارى نداشته باشد.

📚بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد صلى الله علیهم، ج‏1، ص: 243



🚫امام صادق که الگوی تمام بشریت است این عمل شنیع را خارج از ولایتی که رسول خدا به او داده میداند؛ چه رسد که الگوی خود آن حضرت ع، یعنی پیامبر گرامی اسلام است! قطعاً کسی که چنین برداشتی از عمل پیامبر نماید خودش را در وادی جهالت نهاده است.


 اما جدای از ضعف سند و حتی نبود سند در این دسته از روایات (بوسه مابین سینه)، میتوان تمام این احادیث را به چند وجه جواب داد:

1️- مصادر روایات
 
این روایات در هیچ از یک مصادر و کتب اولیه شیعه ذکر نشده و اولین کتابی که چنین احادیثی را وارد نمود مناقب ابن شهر آشوب وکشف الغمه اربلی در قرن 6 و7 است؛ مضافاً بر آن مرحوم اربلی روایات خود را از ابی اسحاق الثعلبی سنی نقل نموده و سند روایت را در چند روایت قبل اینگونه بیان دارد:

✡️و نَقَلْتُ مِنْ کِتَابِ لِأَبِی إِسْحَاقَ الثَّعْلَبِیِّ عَنْ مُجَاهِد

↩️ترجمه: نقل نموده ام از کتاب ثعلبی از مجاهد.

💯 در ادامه روایت حذیفه را آورده است:

✝️ و عَنْ حُذَیْفَةَ قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا یَنَامُ حَتَّى یُقَبِّلَ عَرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ ع أَوْ بَیْنَ ثَدْیَیْهَا.

💢ترجمه: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم نمى ‏خوابید تا اینکه صورت فاطمه را مى‏بوسید و سرش را بر سینه فاطمه مى‏گذارد.

👈با این وجود شکی باقی نمی ماند که این نوع روایات از منابع اهل سنت در شیعه راه پیدا کرده است.👉 به ویژه انکه این دو کتب از منابع اهل سنت بسیار روایات در کتب خود ذکر نمودند.


2 - پیش فرض گرفتن سن بلوغ:

🔴در هیچ یک از روایات، دلالتی بر بالغ بودن  حضرت زهرا ندارد و اگر در متن روایات دقت شود میتوان فهمید که این نوع تکریم هایی که پیامبر به فاطمه زهرا سلام علیها نشان میدهد، در دوران طفولیت حضرت زهرا بوده است. چنانکه در متن روایت چنین آمده است:

🌀 👈لَا یَنَامُ لَیْلَتَه  (پیامبر شبی را نمیخوابید  تا اینکه بوسه بین سینه یا صورت آن حضرت میزد)👉 که از دو حال این حدیث خارج نبوده است:


💠 الف)  حضرت زهرا ازدواج ننمود و در خانه پیامبر زندگی میکرد و  پیامبر  نیز شبانه چنین دوستی را که هرپدری نسبت به فرزند خردسال خود دارد انجام می نمود. در اینصورت قطعا حضرت زهرا به بلوغ نرسید بود، زیرا ایشان در سن 9 سالگی ازدواج کرده است و قبل از آن نیز حد بلوغ را نگذرانده بود تا اشکال بر پیامبر وارد شود.

❌ب) ازدواج نمود و
در اواخر  شب همیشه پیامبر به خانه حضرت زهرا می آمد  و جلو مولا علی و حسنین چنین کارهایی را انجام می نمود. این نوع برداشت واقعا دور از ذهن است به طوری که پیامبر فقط صرف آمدنش برای آنست که صورت در بین سینه ها قرار دهد و آن را هم ببوسد؛ آن هم هنگام خواب و جالب تر از آن اینست که کسی پِی به چنین غرضی که امروزه بعد از 1400 سال ملحدین برده اند نبرد.

✔️ قطعا حالت اول با عقل بسیار سازگاری دارد و موید آن در روایات شیعه نیز بسیار زیاد است که پیامبر (در دوران کودکی و خردسالی ) به چهار تن آلـ عبا(علی،فاطمه،حسن،حسین) بسیار محبت و دوستی عجیبی  می نمود، بطوری که چنین محبتی را با کسی نداشت و این در کتب روایی و نقلی بسیار مشهود است.

🔻مثلاً در نهج البلاغه ، علی (ع) در چگونگی محبت پیامبر به آن حضرت چنین فرمود:
 
 

َ قَدْ عَلِمْتُمْ مَوْضِعِی مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِالْقَرَابَةِ الْقَرِیبَةِ وَ الْمَنْزِلَةِ الْخَصِیصَةِ وَضَعَنِی فِی  حِجْرِهِ وَ أَنَا وَلَدٌ یَضُمُّنِی إِلَى صَدْرِهِ وَ یَکْنُفُنِی فِی فِرَاشِهِ وَ یُمِسُّنِی جَسَدَهُ وَ یُشِمُّنِی عَرْفَهُ‏ وَ کَانَ یَمْضَغُ الشَّیْ‏ءَ ثُمَّ یُلْقِمُنِیهِ

شما موقعیت مرا نسبت به رسول خدا (ص) ، درخویشاوندی نزدیک و در مقام و منزلت ویژه می‌دانید. پیامبر (ص) مرا در دامن خویش می‌نشاند در حالی که کودک بودم  و در آغوش پر مهر خود می‌گرفت  و در بستر مخصوص خود می خوابانید . بوی پاکیزه ودل انگیز  خودرا به من می بویانید . وگاهی غذا را لقمه لقمه در دهانم می‌گذارد.

📕نهج البلاغه خطبه192ص300

واقعا این نوع اکرام پیامبر به علی (ع) غیر از آن است که جایگاه ومنزلت حضرت علی را متمایز با دیگران میدانست طوری که علی (ع) هم بر چنین عملی مباحات میکند . آن وقت یک عده که فکر شان  متباهی گشته ، به کجا ها می اندیشند ، در حالیکه پیامبر خدا برئ  از این اعمال است و حتی در جای دیگر نهج البلاغه؛ علی (ع) از پاکیزگی پیامبر خدا از هرگونه پلیدی چنین میفرماید:


حَتَّى بَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً ص شَهِیداً وَ بَشِیراً وَ نَذِیراً خَیْرَ الْبَرِیَّةِ طِفْلًا وَ أَنْجَبَهَا کَهْلًا وَ أَطْهَرَ الْمُطَهَّرِینَ شِیمَةً  وَ أَجْوَدَ الْمُسْتَمْطَرِینَ دِیمَة
 
پیامبر بهترین آفریدگان در خردسالی و طفولیت ، و در سن کمال و پیری نجیب‌ترین و بزرگوارترین مردم است اخلاقش ازهمه پاکان پاک‌تر و باران کرمش از هر چیزی بادوام‌تر بود.
 
 
📒نهج البلاغه خطبه 105 ص151

روایات دیگری نیز وجود دارد که پیامبر در زمان کودکی اهل بیت بسیار آنان را محبت مینمود و جنین محبتی را با غیر انان نداشته است.


3️⃣ معنای بین ثدی

 ✅ ثدی در لغت به معنای پستان اعم از مرد وزن میباشد لکن در مواقعی، اگر کلماتی در کنار کلمات دیگر بیاید معنای دیگری میدهند که باید دقت شود.
 

👍🏻 زمانی که کلمه {بین) به ثدی اضافه میشود در عرف گستره آن در بدن بیشتر میشود که دیگر فقط اشاره به وسط  سینه نیست  بلکه میتواند فضای بالا وسط سینه اشاره کند که در زبان عرب به آن (صدر یا نحر ) میگویند.👉 لذا اگر بوسه ایی هم اتفاق افتاده باشد هرگز به معنای بوسه به وسط سینه نبوده بلکه میتواند بر بالای سینه چنین اشاره شده باشد.❌❌ اگرچه این مطلب عرفی است و چنین برداشتی از عرف طبق تصور نویسنده این سطور وجود  دارد.

🌐اما از این هم بگذریم، جالب انکه در  بعضی از روایت ها چنین آمده است:

🔰کان النبیّ صلى اللّه علیه و آله و سلم لا ینام دون أن یقبّل فاطمة بین عینیها 
ترجمه : پیامبر نمی خوابید مگر آنکه👈 بوسه بر پیشانی فاطمه میزد👉
 
📗عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال (مستدرک سیدة النساء إلى الإمام الجواد، ج‏11-قسم-1-فاطمةس، ص: 182

از این رو، معضلات این روایات در کنار ضعف شدید سند، اختلاف مضمون هم باید به آن اضافه نمود.

4️⃣ توهم برهنگی حضرت زهرا س

▫️اگر فرض بر بالغ بودن آن حضرت هم گذاشته شود؛ از کجای این نوع روایات برهنگی آن حضرت وبوسه پیامبر در آن حالت را برداشت نموده اند؟! واضح است که چنین برداشتی کاملاً غلط است و بوسه پدر ولو آنکه بر سینه باشد در صورتی که فرزند مستور و پوشیده باشد، قبیح نیست.

👈آخرین نکته:
🔸پیامبری که در قرآن به آن چنین اشاره شده که {ما ضَلَ‏ صاحِبُکُمْ وَ ما غَوى‏/ هرگز دوست شما [محمّد «ص»] منحرف نشده و مقصد را گم نکرده است}
و آیاتی از این قبیل، هرگز در او خُلق رذیله ای داخل نمی شود.
🔸آن هم وقتی که نبی اکرم ص در فضای آلوده جاهلی هرگز دامن به این گناهان نیالوده، و بی شک اگر چنین می بود، مشرکان آن را علم می کردند، اما نه تنها این نبود، که بر عکس ایشان را به امانت و پاکی می شناختند،
🔸با این وجود نبی اکرم تا سنین بالا (حدود 50) تنها همسرشان خدیجه سلام الله علیها بود، که بسیاری ایشان را مسن تر از رسول اکرم ص می دانند.
🔸و باز چگونه ایشان در آن سنین نه تنها اقبالی به ولنگاری جامعه جاهلی نداشت، بلکه از جانب پروردگار عالم، قوانین بسیار در راستای حجاب و عفاف و تحکیم خانواده تشریع نمود.
❓به راستی چگونه می توان پذیرفت چنین انسان والا مقامی در کهنسالی اهل مسائل آلوده نسبت به فرزند گردیده باشد؟!! آن هم که وقتی در کنار فاطمه (س) دختران دیگری داشته، و برای فرد شهوتران فرقی میان دختران نیست. لکن همه می دانند محبت بسیار پدر به یک فرزند معنایی جز صمیمیت و مسرت بیشتر نسبت به فرزندان دیگر ندارد. و درنگاه پدر آن فرزند جایگاه دیگری دارد 👌و اگر انصاف در نظر گرفته شود، غیر از این معنا به ذهن نمی آید؛ مگر آنکه مشکل از ذهن افراد پورنوگرا باشد. و این هم به این جهت است  که پیامبر ص، عظمت و بزرگی این شاهزاده بانو را با محبت نمودن به همگان معرفی نمایدو شان و جایگاه وی را روشن نماید. چراکه محبت زیاد پیامبر به فردی خود دارای امتیاز بزرگ و فضیلت بین مسلمین است.
 
 

:مطالب خواندنی دیگر

نا رضایتی حضرت زهرا از ازدواج با علی ع

نقلی در مورد سینه بزرگ حضرت زهرا

بدنیا امدن امام از ران پا

نظرات  (۳۴)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام راجب به ***** *** **** **** ****** ****** ********** سینه های حضرت معصوم فاطمه س بزرگ بوده بروی دوشش مینداخته هم صحبت کنید
پاسخ:
سلام .
علی رغم انکه پاسخ داده شده و بیشتر سعی میشود در این سایت به شبهات جدید بپردازد، در اسرع وقت جواب داده میشود.
دوست عزیز سمانه جان !! چرا هر چی میشنوی میگی؟؟ یذره تحقیقی و چیزی؟؟ خب این چه حرفیه!! چی بهت بگم !! 
گلم کتاب بخون !! ی ذره علوم معنوی تو ببر بالا !! /:
خواهش می کنم تمنا میکنم انقدر با روایت های جعلی ایمانتون ضعیف نشه تروووخدا /:
پاسخ:
سلام بر شما
بله  انسان باید تحقیق کند و البته ایشان هم همین کار را انجام میدهد که  یک کار پسندیده اید است.
  • کلب الزهرا
  • سلام علیکم نسبت به جاهای دیگه جامع تر بود ، تشکراااات

    اجرتون با حضرت زهرا سلام الله علیها ، یا علی مدد

    متاسفانه ماله کشی تان خوب نبود.در ضمن فرمودید تا پنجاه سالگی با خدیجه بود و پای کس دیگه در میان نبود خوب زنبارگی ایشان را بعد از پنجاه سالگی هم بفرماییود.

    پاسخ:
    سلام بر شما

    قضاوت را به دیگران میسپاریم. اما  در مورد ازدواج های متعدد باید گفت پیامبر بخاطر بعضی مصالح ازدواج کردند وگرنه کسی مانند (سوده) که پیامبر نتوانست از او هیچ بهره جویی و استمتاعی   ببرد چه غرضی می تواند داشته باشد؟ غرض از ازدوج با بعضی دیگر هم بعضاً بخاطر  نزدیک کردن قبائل و اهداف سیاسی بود به طوری که پیامبر میخواست عایشه و حفضه را طلاق دهد اما بخاطر عدم رویگردانی پدرانشان از پیامبر، مجبور به ادامه زندگی به انان شد.

    وَاللَّهِ لَقَدْ عَلِمْتِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلى الله علیه وسلم) لاَ یُحِبُّکِ. وَلَوْلاَ أَنَا لَطَلَّقَکِ رَسُولُ اللَّهِ (صلى الله علیه وسلم).
    عمر به حفصه گفت: به خدا سوگند خودت مى‌دانى که رسول خدا (ص) تو را دوست ندارد و اگر من نبودم تو را طلاق مى‌داد.

     صحیح مسلم، ج 2، ص1105

    از همه جالبتر، پیامبر با آنکه میتوانست با دختران باکره و جوان ازدواج کند تنها با عایشه آن هم بخاطر مسئله سیاسی ازدواج میکند و همه زنان یا دارای بچه بودند که پیامبر حضانت انان را به عهده گرفت یا سالخورده. ایا باز هم به این پیامبر زنباره میشود گفت؟ پس بهتر است قبل از سخن گفتن کمی فکر کنیم.

    البته در مورد تعدد ازدواج پیامبر بعد از خدیجه مقالات و نوشته های زیادی بطور مفصل نوشته شده که شما ملحدین میتوانید با یک سرچ ساده آن را بخوانید.
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    همونطور که قبلا در یک مقاله دیگر هم گفتم اصلا تبحر در ماله کشی نداربد جناب، خیلی بچگانه و مسخره مخواید ماسمالی کنید و همه رو بندازید گردن اهل سنت و عایشه و از این قبیل تا ** میخواید از این اسلام دروغین حمایت کنید در ****** بودن رسول الله که شکی نیست اما این مسائل از میزان زن ستیزی و توحش اسلام هرگز چیزی کم نخواهد کرد

    پاسخ:
    سلام بر شما
    قضاوت را به مخاطب می سپاریم و  لطفا بفرمائید در کدام مقاله شما مطلبی بیان فرمودید. اما در مورد روایات و منابع اهل سنت گرچه مباحث تخصصی است و در این سایت گنجایش آن را ندارد اما بصورت اجمال باید گفت جعل زیاد و تحریف مضامین در منابع آنان، سبب حساسیت و بدگمانی به منابع آنان را بدنبال داشته است که  نیاز به تخصص ویژه در حدیث دارد. اما از شما ممنون تا حدودی ادب به خرج داید تا برای اولین بار بتوانم  نظرات ملحدین  در این موضوع را انعکاس دهم. متاسفانه به جزء معدودی از افراد، جوابی غیر از فحاشی و ناسزا ندیدم.

    درود بر شما، هر ادم عاقلی با خوندن این مطالب عبث و جعلی بودن این احادیث پی میبره

    پاسخ:
    سلام بر شما
    تشکر بابت استفاده ایی که کردید. اما در مورد جعلی بودن انها زود قضاوت کردن است. زیرا طبق بیاناتی که گفته شد کاملا قابل توجیه است و قرار هم نیست بخاطر فضای الوده ایی که ملحدان ایجاد کردند ما هم بدون در نظر داشتن قرائن و مباحث تخصصی رود قضاوت بر جعلی بودن روایات نمائیم. بله عمده این روایات  سندشان ضعیف است اما محتوایی دارند که بخاطر اختلاف مضامین، ملحدین سوء استفاده کردند و  نگاه سوء نگارانه خود را بر اینگونه روایات القاء کرده اند. درحالیکه با توجه به قرائن  دیگر اصلاً چنین برداشتی نادرست حاصل نمی گردد. از این رو، سعی کنید مطالب را بدون پبش فرض، و هیاهویی که ایجاد شده قضاوت نمائید. با تشکر

    با سلام، بی‌طرفانه باید به موضوعات پرداخت. متأسفانه جوامعی که درگیر تاریخ دینی هستند در واقع سرگرم بازی بزرگی هستند که جوامع سودجو آن را برایشان تدارک دیده اند

    بسیار ممنون برای اولین بار بود که یک جواب کامل به این شبهه پیدا کردم.اجرکم عندالله 

  • جناب انسانیت
  • بسیار خوب و عالی بود

    داری میگی چون بالغ نبوده اشکال نداشته ! باشه قبول ولی اینکه بالغ نبوده و به زور 

    مجبورش کردن که ازدواج کنه چی؟ این ماله کشیاتون مضحکه !

    پاسخ:
    سلام بر شما
    قرار نیست بنده چیزی را بر شما تحکم کنم که حال بلوغ  را فرض میگیرید.  همین که قاطعانه قبول کنید  در اشتباه بودید ما را بس است.
    اما اینکه فرمودید پیامبر، حضرت زهرا را مجبور به ازدواح نمود و پس از آن میفرمائید که ماله کشی مان مضحک است، بهتر است که کمی تعقل کنید و بعد سخن گوئید. زیرا حرف شما اگر ناظر به بحث روایات بوسه پیامبر است که خود شما اقرار به قبول کردید و اگر مربوط به ازدواج ایشان است لطفا مطالب مرتبط به ازواج را بخوانید و بعد ادعای فضل کنید..  این را هم بدانید که حضرت زهرا قبل از بلوغ ازدواج نکرده است.

    لطفا نوشتار قرمز را کلید کنید. یاعلی

    واقعا نسبت دادن همچین عمل قبیحی به بهترین مرد تاریخ  جهالت محضه

    پناه بر خدا از این جماعت

    اصلاً برای من مهم نیست که بدانم پیامبر اسلام این کار ها را انجام داده یا نه مهم فقط حق و حقیقت زندگی است و پیامبر و امثال ایشان با اینکه بسیار در شریف بودن ایشان مدلّل و واقفم ،،صرفا بهانه‌ای برای (بهتر) یافتن مسیر برای نوع بشرند. خواهشاً محدوده نگاهمان را وسیع تر کنیم و به اصل توجه کنیم . حتی اگر شخصی به نام محمد هم نبود باید انسان با ابزارهایی که در اختیار دارد (مثلاً عقل و منطق..‌.)راه درست رو پیدا میکرد و به سمت درست می‌رفت.

  • مرگ بر کافر
  • واقعا بعضی ها خیلی هالو هستن این کجاش ماله کشی هست اسلان دروغینه؟ حتی کافرین هم اسلامو قبول دارن شما دیگه کجایین شما از حیوان هم پست تر هستین من متاسفم ین ماله کشی میست بنده خدا خواسته شما رو از گمراهی نجاتب بده تا تو جهنم نیوفتید نکبتا اومد براتون مقاله بسیار بزرگی نوشته واقعا شما خلق خدا نیستید کلا خیلی حرف دارم ولی برایاین قوم مرگ بهتره

    اغلب کسانی که در اسن مورد جستجو کرده اند همونایین که مغزشون شستشو شده و باور کردن که اسلام دروغین هست اما در جهل هستن این مقاله برای شما هست که جاهلید اسلامی که الان میبینید اون نیست یک سری افراد پشت این اسلام کارهای زشتی انجام میدن ولی اسلامی که حضرت محمد اورد بسیار پاک و نجیب است ای جاهلان بدانید

    من دیگه نمیدونم چیو باید باور کنم چیو باور نکنم به همین خاطر سعی کردم به عقلم گوش بدم عقلمم میگه خودتو درگیر این چرت و پرتایی که یه مشت احمق دارن پخش میکنن نکن بعید نیست کار همین ج.ا نباشه بخواد افکار مارو به جای دیگه ای ببره تا خودش راحت هر غلطی خواست بکنه خلاصه که پشت همه اینا یه عوضی داره سود میبره 

    پاسخ:
    سلام بر شما دوست عزیز
    به نظر بنده هم پراختن به این مسائل بسیار  ما را نیز رنجیده خاطر کرده است، آن هم مسائلی که در  گذشته و  حتی امروزه، در صورت خالی الذهن بودن از القائات شیاطین ملحد، هیچ گونه شبهه ایی به خاطر نمیاورد. ولی متاسفانه ملحدین با شبهه افکنی و القا بعضی مسائل، ما را مجبور کرده تا دست به قلم شویم و دروغ ها  و افتراهای  آنان را نمایان کنیم. قطعا جواب های قاطع ما را گروهای اصلی آنان خوانده اند ولی دلار اجازه حقیقت یابی را به آنان نمیدهد.  این را هم اشاره کنم  که اگر منظورتان از پشت پرده سایت پاسخ شیعه به ملحدان است که بنده زیر نظر هیچ کس نیستم؛ ولی این را میدانم که گروهای ملحدین از ان ور اب ها برای چند دلار دم تکانی میکنند و عمدتا از باقی مانده های  پهلوی و گروهای خاصی می باشند.  

    خیلی جالب است واقعا. اینکه ملحدان یک شبهه را مطرح کنند و منبعی بیاورند و آن منبع هم خودش میگوید از منبعی دیگر استفاده کرده است‌ که در آن چیزی که آن ها مطرح میکنند وجود ندارد پس کاملا بر اشتباه بودن حدیث اول باید اطمینان داشت نه اینکه آن را ماله کشی دانست. این عزیزان ماله بر مغز خود کشیدن و اگرنه این جواب منطقی توسط یک عقل سلیم رد نمیشود. مانده است بگویند بزرگان اهل سنت که آن حدیث ها را جعلی خوانده‌اند ماله کشی میکنند و این بیسوادان در حوزه حدیثی درست می گویند! واقعا عقل چیز خوبی است که این افراد ازش بهره نمیبرند. بعد مردم آن زمان این مهم را نفهمیده اند بعد شما ملحدان بعد از ۱۴۰۰ سال از سخنان همان افراد که این ادعا را نداشته اند فهمیده‌ اید؟ واقعا به عقل خود رجوع میکنید؟ کسی که تا پنجاه سالگی با یک زن بزرگتر از خودش زندگی میکرده و بعد از مرگ همسرش با فردی دیگر به نام سوده بنت که زنی پنجاه ساله بوده ازدواج میکند و سه سال هم آن تنها همسرش بوده است تا اینکه او هم بعد از سه سال فوت میکند و بعد از آن چند همسری پیامبر بعد از هجرت ایشان به وجود میاید. خب کسی که در اوج جوانیش و تا ۵۳ سالگی همیشه تک همسری بوده و بعد در مدت چند ساله ای بخاطر مسائل سیاسی و دینی با زنان بیوه و برخی مسن ازدواج میکند در حالی که میتوانست با زیباترین زن های آنجا ازدواج کند چگونه میتواند یک هوسران باشد؟ به عقل خود رجوع کن ببین این ها از منطقت نشات میگیرد ملحد جان؟

    اینایی که نوشتن ماله کشی اصلا عقل در سرشون نیست 😂

    داداش ضعف سندی دارع ، از منابع اهل سنته ، از همه مهمتر حتی روایات وارد شده با همدیگه درونش اختلاف داره ، تو عقل نداری میگی ماله کشی  و الا جواب منطقی بود ، اصلا وقتی یک راوی سنی بیاد تپ روایت دیگه نمیخواد بررسی شه ، حالا اونم اینا که ابن شهاب زهری و سفیان ثوری توی راویاشه پشیزی ارژش نداره

    دیگه دنیا دنیای اطلاعات است و حقایق یکی پس از دیگری دارد اشکار میشه و چهره واقعی اسلام و محمد و آلش نمایان میشه ،عزیزانی که می‌خواهید فحش و ناسزا بگید لطفا قبلش بروید و بدون تعصب در مورد اسلام مطالعه و تحقیق کنید 

    پاسخ:
    سلام بر شما
    اینکه فرمودید باید تحقیق کرد کاملا با سخن شما موافقم اما ربط متن شما به بحث  مدنظر را متوجه نمی شوم.
    ممنون از توجه شما

    اولا بسیار جواب مستدلی بود،در ثانی ملحدین اصلا صلاحیت اظهار نظر در این باره را ندارند چون گروه های بسیاری از انان نزدیکی با محارم را هم جایز می دانند تا چه رسد به بوسه ساده

    خیلی عالی و خوب توضیح دادید، من خیلی درباره مقام زن در اسلام تحقیق میکنم و میدونم که زن آنقدر در اسلام مقام بالایی داره و هیچ زمان حقش پایمال نشده منتها عمل اشتباه ما و گوش نکردن به حرف اسلام هست که باعث شده برخی فکر کنن حق زن پایمال شده و غیره

    ممنون از زحماتتون 

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    یعنی **** ترین ماله کش دنیا هستین!مشنگ *** بر سر چرا همه رو مثل خودت ** فرض کردی؟ما به این کار میگیم بچه بازی خیلیا این بیماری رو دارن از نظر روان شناسی هم بهش میگن پدوفیلیا.برا خودت داستان سرایی نکن ما که اسلام و محمد و اعوان و انصارش رو میشناسیم،یه کلمه کثیف هم ابداع کردین به نام ملحد!با این کلمه چه جنایاتی که نکردین شما و پیغمبرتان.جمع کنید این بساط پیغمبر ****** *** **** کذا و کذا تون رو...

    پاسخ:
    سلام بر شما
    لطفا به جای اینگونه سخنان زشت، سعی کنید نخست یک آب سرد میل بفرمائید و سپس به صورت علمی اگر توانی در شما بود به مباحث ایراد بفرمائید. البته این سخن دوستانه در صورتی است که شما بخواهید حداقل در رفتار زننده ملحدانه خود  تغییری ایجاد نمائید. سپاس

    آیا روحانیون شیعه حاضر در حکومت و حوزه که اینهمه دزدی و دروغ و رانت خواری انجام می دهند مسلمان هستند یا نه? اگر هستند که اسلام دین دزدی است و اگر نیستند که وای به حال دینی که روحانیون آن از آن دین خارج هستند !!!!

    پاسخ:
    سلام بر شما
    قطعا خیل عظیمی از روحانیت نیز از این شرایط ناراضی هستند و در تریبون ها مختلفی بیان میکنند اما متاسفانه به گوش شما نمیرسد.

    قبلا برای فرقه ای که نام خودشون رو گذاشته بودن ایران گرا کار میکردم و با ازای پیدا کردن نواقص اسلام و شبهات اسلام پول می‌گرفتم کار به جایی رسیده بود که اسم خودم رو از مهدی به انوشیروان تغییر دادم دوران تاریکی از زندگی ام بود خدا از سر گناهان ام بگذره ولی چند ماهی هست که به سبب مطالعات عمیق در تاریخ حجاز و پی بردن به حقیقت های اون زمان و همچنین بحث با چند تن از بزرگان دین دوباره به دین اسلام برگشتم و زندگی ام رنگ و بوی آرمش و امنیت پیدا کرد ولی هم‌چنان احساس گناه میکنم در برابر جوان هایی که به سبب اطلاعاتی که من جمع آوری کردم گم راه شدن دلم میخواد برم در کوهستان و زار زار به حال خودم گریه کنم و از خدا طلب بخشش کنم 

    پاسخ:
    سلام بر شما
    قطعا آدمی بدلیل ندانستن ها، راه های اشتباهی  انتخاب میکند که سرنوشت او به عاقبت به شری گره می خورد اما مهم اینست که شما تا آخر آن مسیر   ادامه نداده اید و بازگشت به مسیر حق و حقیقت نموده اید. ان شالله با جبران و توبه به درگاه الهی خداوند شما را مورد عقو قرار میدهد. چرا که ناامیدی از درگاه الهی خودش بدترین گناه و سوء ظن به عفو و رحمت اوست. 

    خیلی ممنون ، کاملا جامع بود و به خوبی به شبهه جواب داده شد

     سلام و خداقوت

    آلله گبوله السین

    آلله یار و یادیمجیمیز اولسون

    آلله سنینده او کفرلره موحافظه السین گارداش تشکر ادرم بو مطالبه چوخ گوزل در - گوله گوله

    بسیار عالی تحقیق کردین و جواب دادین از شما ممنونم

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    بفرما اینم مدرک صدا و سیمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    ***************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

     

    حالا ماست مال بزرگ برو بگو پاکش کنن 
    مثل همیشه صورت مسئاله رو پاک کنید
    اصلا بگید از کتب احادیث پاکشون کنن

    پاسخ:
    سلام 
    ملحد ناگرامی در مرحله نخست باید گفت در پستی غیر قابل انتشار  ادب ملحدانه خود را به خوبی نشان دادید و متاسفم برای جامعه ملحد که به این اندازه از جهان ادب دور است
    دوما اینکه صدا سیما تا دیروز غیر معتبر بود الان شده مدرک مهم برای شما( جل الخالق)
    سوما لینک کارشناسی که فرستادید که او این حدیث را با  همان تعابیر زبان در دهان و غیره بیان کرده آیا نمیشود با دلیل و مدرک سخن او را اشتباه فرض نمود؟ در کدام کوره دهاتی زندگی کردی که فکر میکنی همه باید مقلدانه و بدون تحقیق و تفحص تکرار مطالب کنند؟
    برو کمی مثل  هم پندارانت آب خنک بنوش تا  قبل از گشودن افکار مسموم کمی تعقل کنید.

    سلام 

    واقعا بعضی ها چقدر پلیدن که چه تهمت هایی رو به پیامبر میزنن

    "از قدیم گفتن کافر هم را به کیش خود پندارد"

    کجامنطق و تجربه و عقل و عرف قبول میکنم بوسیدن کودک خردسال نشان از هوسرانی باشه.

    در ضمن برای رد شبهه هوسران بودن حضرتش دلایل زیادی تاریخ دانان مسلمان ذکر کردن که من به یکی از اونها استدلال میکنیم همه ما میدونیم که بعد از فراگیر شدن اسلام و گرایش به آن و افزایش قدرت سیاسی اش در شبهه جزیره عربستان قبایل زیادی دوست داشتند پیامبر داماد آن ها شود و حتی این جریاندر قرآن مورد تلمیح و اشاره قرار گرفته و حتی از جریان های مسلم قطعی تاریخ اسلام است  حالا سوال از جاهلان مرکب مکتب الحاد این است که آیا فرد هوسران بالای منبر میرود و میگویید دختران خودرا برای ازدواج به من پیشنهاد نکید.؟؟؟

    آیا فرد هوسران با افراد مسن و بیوه ازدواج میکند؟

    آیا فرد هوسران بخش کثیری از زندگی خودش رو با تک همسری طی کرد اونم در زمانی که عرف جامعه چوری بود که زن اول به خواستگاری زن دوم میرفت ؟

    آیا فرد هوسران با حفصه و عایشه ای ازدواج میکنه که دیگر اصحاب به خواطر قیافه آن ها حاضر به ازدواج با آنها نبودن و پیشنهاد پدرای اینارو برای ازدواج رد میکردن؟

    آیا فرد هوسران حکم حجاب به جامعه میدهد؟

    چقدر رذل و نجس و پلیدن دشمنایی که برای اهداف منحوس خودشون آنچه که زیبنده وشایسته خودشونه رو به دیگران نسبت میدهند.

     

    حق جو حق یاب باشید 

    یاعلی

     

    خدایی فامیلاتون از سفر مذهبی میان بین سینه شون رو میبوسید؟

    توجیه جالبی بود قانع شدم

    پاسخ:
    در متن بالا وجوه مختلفی بیان شد و در هیچ کدام چنین سخنی بیان نشده است. لذا منظور شما واضح نیست. بهتر است دوباره مطالعه داشته باشید.

    سلام، خسته نباشید .. امیدوارم خدا به شما قوت بده! آرزو میکنم عاقبت بخیر بشید ان‌شاءالله و همینطور که با صبوری جواب بعضی افراد رو می دهید ، خودتان را هرگز نبازید! 

    درود و خدا قوت خدا به شما اجز بدهد که خیلی جامع و کامل مباحث رو بیان کردین، خدمت بی تربیتان ملحد هم یه نکته بگم شخصیت پیامبر یک کل هست و روایات و احادیث مختلف تکله های پازلی هستند که به ما کمک میکنند به این کل پی ببریم. این وسط ممکنه چون ۱۴۰۰ سال گذشته تکه های اشتباهی هم به مرور وارد شده باشه، ما باید ببینیم که تو این چیدن ها ، چه تکه ای رو کنار چه تکه های قرار میدهیم. و اگر تکه های پازل درست کنار هم قرار نگیرند تصویر مغشوش میشه. حالا ما یه پیامبر داریم که همیشه ما رو به پاکی و پاک دامنی فرا خوانده و در تاریخ معروف بوده اصلا، و همه بعنوان یه انسان درست حسابی میشناختن، خب مسلما مردمان اون دوره احمق نبودن، و این همه روایت پاکی و چشم پاکی پیامبر و توصیه های پاکی از طرف پیامبر و احادیثی که نحوه بوسیدن بچه ها رو هم بیان می‌کنه هم ما داریم، خب خیلی قضیه واضحه، یکی از روایات برام جالب بود از امام صادق روایت شده، یعنی گیرم پیامبر نعوذ بالله فلان، امام صادق چرا روایت کرده؟ بعد همینامام صادق ع میاد میگه اگه میخوای دختر بالغتو ببوسی پیشانی و سر ... ولی میاد اینجور راجع‌به جدشروایت می‌کنه...  و هیچ‌کس هم هیچی نگفته؟ اصلا این مسایل واقعا کار آدم های پلیده که این جور مسایل رو مطرح میکنند. و ذهن جوان ها رو منحرف میکنن...

    واقعا الان متوجه شدم که این ملحدها چقدر پوچ و تهی مغزن .شبیه اعراب جاهلی زمان پیامبر میمونن که هر چی پیامبر ایه و دلیل میاورد برای خداپرستی میگفتن باباهامون بت میپرستیدن . ایناهم یک مشت جفنگیات توی مغزشونه که کلا اسلام دروغه . از همون اول اینو فقط یادگرفتن بگن. چیز دیگه ای بلد نیستن. وقتی هم با یک پاسخ منطقی مواجه میشن کلا از بیخ ماجرا قبول نمیکنن. غافل از اینکه در اروپا اسلام سریع ترین رشد رو در بین ادیان دارن . اونا چون مثل اینا تعصب کورکورانه و جاهلی رو ندارن مثل ادم تحقیق میکنن و وقتی با منطق و عقلانیت مواجه میشن و اونو کنار جفنگیات مسیحیت قرار میدن اسلام رو انتخاب میکنن. حالا تو هم این وسط حرص بخور و ضجه بزن . ببینیم اینده تاریخ دست کیه .

    من این حدیث های که گفتی جعلیه رو رسماً در ترکیه دیدم اجرا میکنن بچه با مامانش .برادر با خواهرش از برای محبت مثلاً لب میگیرن و زبان در دهان هم میزان بعدشم میگن مسلمانییم و حتی کسایی که انجام ندن مورد مذمت هستند حتی دخترانشون رو تشویق میکنن تا به پسران محبت بکنند یعنی لب بدن 

    پاسخ:
    سلام بر شما 
    اینکه در ترکیه چکار دارن میکنند ربط اش به بحث رو نمیدونم. صرف نظر از  آنکه همه جامعه را نیز در بر نمیگیرد.
  • سید یاهل حسینی
  • واقعا متشکرم.میدونستم این خزعبلات به رسول الله وارد نیست اما میخواستم ادله ی علمی رو هم بدونم.بسیار شرف مندم کردید و باعث ارامش بیشتر من شدید با بیان علمی و صرف جزییات.طیب الله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی