پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

قریظه

ایا پسر امام علی محمد حنفیه زنا کرد؟

برداشتی بی اساس از توهین امام باقر به علی ع

بررسی روایات بوسه پیامبر بر حضرت زهرا (س)

علی ع دابه فی الارض است

ماجرای امام حسن و تدلیس کافران

علی(ع) هرگز شراب ننوشید

ایا جنگی بین پیامبر و مردم بحرین رخ داد

شاهان هخامنشی بی اعتماد به پزشکان ایرانی!

ایا فاطمه دختر پیامبر است

امام حسین و ارینب(بررسی کامل)

ایا قلب مرکز تفکر است

ادعای ملحدان مبنی بر تحریف آیات مربوط به ذو القرنین توسط مفسران

مادر امام زمان

منازعه بین علی و فاطمه س ( بررسی جامع)

ازدواج علی با دختر ابوجهل (بررسی جامع)

نا رضایتی حضرت زهرا از ازدواج با علی

منافق و عمل به ظاهر

‼️فتوحات و پاسخی سطحی از سوی اسلام ستیزان

بررسی جامع نقصان عقل بودن زنان

عبدالله بن ابی سرح و بشری بودن قران

ایا همه زنان شر هستند

اعتبار کتب تاریخی

ایرانیان چگونه اسلام اوردند

کثیر المطلاق بودن امام حسن

سگ بازی امام حسین

قیاس بین جنگ عاشورائیان ونبرد بدر وخیبر

خورشید پرستی ایرانیان

تصاحب امام حسین از کاروان یزید

غیرتمندی امام نسبت به صیغه خویشان

♨️ از دیگر شبهات عجیبی که ملحدان به زعم خود به دین مبین اسلام وارد نموده اند نبود نسبت خویشی بین پیامبر و دختر ایشان فاطمه است؛ که با این ادعا هم مرز بی حیایی و لا ابالی گری را گذرانده، و هم خود را مضحک نموده اند.


🔵 اما برای تبیین بهتر جواب، متن شبهه را بیان نموده و سپس جواب داده میشود.

❌نویسنده ملحد مدعی است:

«اسلام گرایان معتقد هستند که محمد دارای یک فرزند دختر بوده و باقی فرزندان از همسر اولشان خدیجه بدنیا آمدند.»

✅ پاسخ: اولاً کدام عالم مسلمان قائل به تک فرزندی پیامبر است؟ یا این دروغ بزرگ را به آنان افتراء زده اید؟! بلکه آنچه همه اذعان دارند در کنار حضرت زهرا به نص روایات و تاریخ، ابراهیم فرزند ماریه قبطیه که وجود او و فرزندی او برای پیامبر اکرم ص مسلّم دانسته شده، قاسم و عبدالله هم از فرزندان ایشان اند. حتی خود ملحد همیشه با رویکرد یک بام و دو هوا در ادامه بحث آنجایی که به نفعش باشد، به این مطلب اذعان میکند.

📒ر.ک ابن اسحاق، سیرة ابن إسحاق، ص۲۴۵؛ البدایة و النهایة، ج‏۳، ص۱۰۴

اما بحثی که بین عده ای موجب اختلاف شده، انتساب دختران دیگر به پیامبر است؛ که عده ای آنان را دختران پیامبر و عده ای دختران خدیجه یا دختران خواهر خدیجه عنوان نموده اند.
لکن به صریح آیه قران و روایات، پیامبر اکرم ص پدر دخترانی هستند.
(الأحزاب : 59، و الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏3، ص: 241، بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏16، ص: 3)

و اینکه فاطمه افضل و سیده النساء در فریقین از همه فرزندان واقع شده این افضلیت ابداً عجیب نیست؛ چراکه اولاً در مورد عموم ائمه ع و بسیاری از انبیاء هم با کثرت فرزند تنها یک نفر امام یا نبی می گردیده است.

مانند برادران یوسف که با بزرگسالی آنان یوسف پیامبر شد و یا آنکه بجای فرزندان یوسف از فرزندان برادر او لاوی به پیامبری رسیدند و... و حتی شاید از نسل پیامبران، فرزندی به مقام پیامبری نرسیده باشد مانند موسی (س)

و طبق آیه قرآن تنها خداوند است که میداند رسالت خویش را در چه کسی قرار دهد... (الأنعام : 24)

❌سپس نویسنده این طور ادامه داده است:

طبق روایات اسلامی زنان سیده زمان یائسگی شان دیرتر از زنان معمولی است (و با ارائه چند مدرک از رساله فقهی از جمله توضیح المسائل آقایان خمینی، میرزا جواد تبریزی و… به زعم خود مدرکی دهن پر کن را نشان داده است، با اشاره به تعریف یائسگی( Menopaused) یعنی پایان یافتن قاعدگی زنانه و پایان دوران سِنین باروری انان؛ بصورت خلاصه میگوید "در رساله خمینی نیز به همین اشاره شد اما به طور مرموزی علمای شیعه، زنان سیده (زنانی که به پیامبر میرسند) را از سایر زنان جدا میکنند تا بتوانند به هدفی که دارند برسند"

سپس گویا امر مهمی را کشف نموده درتلاش بود  تا تفاوت مساله شرعی سیده را، به تفاوت آناتومی زنان قریش با دیگر زنان از منظر اسلامی ربط دهد و ادعا کرده ریشه این مرموز گری علمای شیعه، مربوط به زمان ازدواج حضرت محمد با خدیجه در 55 سالگی (سن مورد ادعای شبهه کننده برای خدیجه) دارد و چنین نتیجه می گیرد: "بنا بر ادعای علمای شیعه فاطمه (س) 5 سال پس از بعثت بدنیا آمده که با یک جمع و تفریق بسیار ساده نشان میدهد خدیجه در سن 60 باید فاطمه را بدنیا آورده باشد و چقدر این 60 با آن 60 سالگی برای زنان سیده برابر است"!

اما جواب این شبهه چنین داده میشود:

🌐منابع مورد استنباط فقهای شیعه قرآن و حدیث است و نباید فتاوای فقهی آنان جدای از این منابع باشد، اما دلیل اختلافات ایشان در پاره  ای از مسائل وجود روایاتی است که در فهم و اعتبار آنها اختلاف نظر است و ربطی با حدس وتخمین های بی مدرک ملحد ندارد.

1- برخی از روایات بطور مطلق حد یائسگی از حیض را 50 سالگی میدانند:

http://lib.eshia.ir/11005/3/107
 

📙 الکافی (ط - الإسلامیة)؛ ج‌3، ص: 107 ح2


2- برخی از اخبار هم بطور مطلق 60 سالگی را یائسگی از حیض میدانند:

http://lib.eshia.ir/10083/7/469
 

📒تهذیب الأحکام (تحقیق خرسان)، ج‏7، ص: 469 ح 1881

3- برخی هم تفصیل بین زن سید و غیر ایشان نهاده اند:

(همان لینک اول)

📕الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏3، ص: 107ح 3

🖊این اختلاف در روایات باعث برخی اختلاف فتاوا بین علما شده است و هریک با اقامه دلیلی مسأله فقهی آن فرق میکند. (برای خلاصه مطلب ر.ک به islamquest.net/fa/archive/question/fa833 )

✔️اما چیزی که ملحد سطحی نگر را به اشتباه انداخته خلط بین یأس (ناامیدی) از اصل خون و خون حیض است که این دو مساله تفاوت ماهوی با یکدیگر دارند.

آنچه که ملحد در پیرامون آن توضیح داده که چنین یائسگی استثناء بردار نیست؛ چرا که آناتومی تمام زنان یکی است. مربوط به  یائسگی از اصل خون میباشد. اما آنچه که فقها و علما بیان نمودند یاس از خون حیض است که بر این اساس فتوای علما به این معنا نیست که زنان عادی در سن 50 سالگی و زنان سیده تا 60 سالگی خون نمیبیند بلکه حد خون حیض را بیان میکنند. یعنی از این زمان به بعد ان احکامی که زنان عادی قبل از 50 بابت حیض (پریود) و زنان سید تا 60 سالگی دارند، بعد از آن دوران دِگر حکم حیض بر آنان جاری نیست؛ بلکه در صورت رؤیت چنین خونی باید حکم خون استحاضه را اجرا نمایند به همین سادگی! و اصلاً مگر مسأله خون دیدن امر مخفی است و یا علما همسر نداشته اند که متوجه چنین چیزی نشوند؟

🔸حتی اسم بابی که کلینی بیان نموده حَدِّ الْیَأْسِ مِنَ الْمَحِیض ‏(حد زمان ناامیدی از خون حیض) است وحتی در رساله هم چنین بیان شده (خون حیض نمیبینند) که اینها اشاره دارد که از این زمان به بعد دیگر حکم حیض ندارد بلکه در صورت رویت باید حکم استحاضه جاری شود.


اما دیگر اشکال ملحد، زاییدن خدیجه س در سن 60 سالگی است و نیزعدم توان حاملگی زنان در سنین بالا و قطعی دانستن ازدواج خدیجه با پیامبر در 40 سالگی که در نتیجه با استدلال پوشالی چونان تار عنکبوت نسبت خونی بین فاطمه س و پیامبر ص که متواتر و مورد اجماع همه فرقه است را انکار نموده است.

حال با این فرض که مدت زندگانی  پیامبر و خدیجه 25 سال است، در مرحله نخست باید پرسید با چه مدرکی ازدواج خدیجه در سن 40 سالگی را برای ایشان قطعی میدانید و این درحالی است که سن ایشان در حین ازدواج در منابع از 25 تا 46 ذکر شده است و حتی بیهقی با وجود آگاهی از منابعی که ازدواج خدیجه در 40 سالگی و وفات در 65 سالگی را برگزیده اند؛ سن ازدواج ایشان را در 25 سالگی و در نتیجه وفات را در 50 سالگی می داند.

📚دلائل النبوة، ج2، ص 71

✔️و اگر دقیق در منابع نگریسته شود دو قول بین مورخان و پیشینیان مشهور میباشد، که نمیتوان از آن اغماض کرد، که یکی از آن دو 40 سالگی (این سن بیشتر در منابع اخیر اهل سنت شهرت یافته) و دیگری 28 سالگی ایشان است که هردوی آنان در منابع واقوال پیشینان نقل شده است. در اینجا به چند منبع نظر 28 سالگی حضرت خدیجه در حین ازدواج اشاره میشود:

و عن ابن عباس أنه تزوجها ص و هی ابنة ثمانی و عشرین سنة و مهرها  اثنتی عشرة أوقیة و کذلک کانت مهور نسائه و قیل إنها ولدت قبل الفیل بخمس عشرة سنة و تزوجها ص و هی بنت أربعین سنة و رسول الله ص ابن خمس و عشرین سنة.
ابن عباس گوید: خدیجه با پیامبر در سن 28 سالگی ازدواج نمود و مهریه او 12 اوقیه بوده است عده ای هم گفته اند او 15 سال قبل از سال عام الفیل بدنیا آمده است و در حالی با پیامبر ازدواج نمود که 40 سال سن ایشان و 25 سال سن پیامبر بوده است.

و نیز بنا بر گزارش کتاب شذرات الذهب بسیاری از مورخان قول 28سالگی سن ازدواج ام المؤمنین حضرت خدیجه س را ترجیح داده اند اگرچه خود مولف سن 40 را ترجیح میدهد.

📚البحار ج 16 ص 12
📚شذرات الذهب ج 1 ص 14
📚تاریخ الخمیس ج 1 ص 264
📚بهجة المحافل و بغیة الأماثل‏، ج 1، ص 48، دار الصادر، بیروت

و در مستدرک حاکم از قول هشام بن عروه وفات خدیجه بیش از 60 سال را شاذ و نادر توصیف نمود است

📚مستدرک الحاکم ج 3 ص 182

هم چنین در اینکه تاریخ ولادت حضرت فاطمه س 20 سال پس از ازدواج رسول اکرم ص و خدیجه باشد، اختلاف است.

 از بیان فوق روشن شد که تاریخی قطعی در سن ازدواج ایشان در 40 سالگی وجود ندارد تا میلاد حضرت زهرا در 60 سالگی را بتوان پذیرفت!

❌اما اگر فرض را بر صحت قول ملحد در مورد سن زایمان(60سالگی) حضرت خدیجه قرار دهیم؛ آیا میتوان بصورت قطعی سخن از محال بودن زاد و ولد در چنین سنینی کرد؟

 یقیناً علم در صدد نفی کل موارد نیست بلکه بنا بر روال رایج ومتداول عموم زنان، زایمان در چنین سنینی را بسیار بعید می داند؛ زیرا حتی امروزه بصورت نادر چنین پدیده هایی گزارش می شود. نویسنده ملحد هم اذعان نمود زنی رومانیایی 60 ساله در عرض 10 سال با مراقبت های ویژه پزشکان، فرزندی بدنیا آورده است؛ اگرچه غرض او بیان کمیابی ونادر بودن این پدیده است اما اعترافی است بر عدم محال بودن آن و یقیناً نمیتوان با استقرای ناقص به خصوص در مورد پیشینیان که آگاهی نسبت به آنان کمتر است؛ حکم کلی نمود. حتی اگر از این مورد هم صرف نظر شود وقتی ملحد کژاندیش قدرت و دانش مخلوقات خدا را می پذیرد که در دستاورد خود زمینه بارداری زنی در 60 سالگی را فراهم ساخته اند، نمی تواند در احتجاج در برابر مؤمنان از خالق آنان که قدرت و دانشش لایتناهی است چنین چیزی را ناممکن بشمرد! در حالیکه در قرآن به این پدیده ی اعجاز گونه در مورد همسر ابراهیم و یا زکریا که به ترتیب اسحاق و یحیی در سنین پیری و عجوزی به ایشان بخشیده شده، تصریح کرده است.

📚هود، آیه71
📚 آل عمران، آیه38

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی