پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

♨️ از دیگر شبهات عجیبی که ملحدان به زعم خود به دین مبین اسلام وارد نموده اند نبود نسبت خویشی بین پیامبر و دختر ایشان فاطمه است؛ که با این ادعا هم مرز بی حیایی و لا ابالی گری را گذرانده، و هم خود را مضحک نموده اند.


🔵 اما برای تبیین بهتر جواب، متن شبهه را بیان نموده و سپس جواب داده میشود.

❌نویسنده ملحد مدعی است:

«اسلام گرایان معتقد هستند که محمد دارای یک فرزند دختر بوده و باقی فرزندان از همسر اولشان خدیجه بدنیا آمدند.»

✅ پاسخ: اولاً کدام عالم مسلمان قائل به تک فرزندی پیامبر است؟ یا این دروغ بزرگ را به آنان افتراء زده اید؟! بلکه آنچه همه اذعان دارند در کنار حضرت زهرا به نص روایات و تاریخ، ابراهیم فرزند ماریه قبطیه که وجود او و فرزندی او برای پیامبر اکرم ص مسلّم دانسته شده، قاسم و عبدالله هم از فرزندان ایشان اند. حتی خود ملحد همیشه با رویکرد یک بام و دو هوا در ادامه بحث آنجایی که به نفعش باشد، به این مطلب اذعان میکند.

📒ر.ک ابن اسحاق، سیرة ابن إسحاق، ص۲۴۵؛ البدایة و النهایة، ج‏۳، ص۱۰۴

اما بحثی که بین عده ای موجب اختلاف شده، انتساب دختران دیگر به پیامبر است؛ که عده ای آنان را دختران پیامبر و عده ای دختران خدیجه یا دختران خواهر خدیجه عنوان نموده اند.
لکن به صریح آیه قران و روایات، پیامبر اکرم ص پدر دخترانی هستند.
(الأحزاب : 59، و الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏3، ص: 241، بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏16، ص: 3)

و اینکه فاطمه افضل و سیده النساء در فریقین از همه فرزندان واقع شده این افضلیت ابداً عجیب نیست؛ چراکه اولاً در مورد عموم ائمه ع و بسیاری از انبیاء هم با کثرت فرزند تنها یک نفر امام یا نبی می گردیده است.

مانند برادران یوسف که با بزرگسالی آنان یوسف پیامبر شد و یا آنکه بجای فرزندان یوسف از فرزندان برادر او لاوی به پیامبری رسیدند و... و حتی شاید از نسل پیامبران، فرزندی به مقام پیامبری نرسیده باشد مانند موسی (س)

و طبق آیه قرآن تنها خداوند است که میداند رسالت خویش را در چه کسی قرار دهد... (الأنعام : 24)

❌سپس نویسنده این طور ادامه داده است:

طبق روایات اسلامی زنان سیده زمان یائسگی شان دیرتر از زنان معمولی است (و با ارائه چند مدرک از رساله فقهی از جمله توضیح المسائل آقایان خمینی، میرزا جواد تبریزی و… به زعم خود مدرکی دهن پر کن را نشان داده است، با اشاره به تعریف یائسگی( Menopaused) یعنی پایان یافتن قاعدگی زنانه و پایان دوران سِنین باروری انان؛ بصورت خلاصه میگوید "در رساله خمینی نیز به همین اشاره شد اما به طور مرموزی علمای شیعه، زنان سیده (زنانی که به پیامبر میرسند) را از سایر زنان جدا میکنند تا بتوانند به هدفی که دارند برسند"

سپس گویا امر مهمی را کشف نموده درتلاش بود  تا تفاوت مساله شرعی سیده را، به تفاوت آناتومی زنان قریش با دیگر زنان از منظر اسلامی ربط دهد و ادعا کرده ریشه این مرموز گری علمای شیعه، مربوط به زمان ازدواج حضرت محمد با خدیجه در 55 سالگی (سن مورد ادعای شبهه کننده برای خدیجه) دارد و چنین نتیجه می گیرد: "بنا بر ادعای علمای شیعه فاطمه (س) 5 سال پس از بعثت بدنیا آمده که با یک جمع و تفریق بسیار ساده نشان میدهد خدیجه در سن 60 باید فاطمه را بدنیا آورده باشد و چقدر این 60 با آن 60 سالگی برای زنان سیده برابر است"!

اما جواب این شبهه چنین داده میشود:

🌐منابع مورد استنباط فقهای شیعه قرآن و حدیث است و نباید فتاوای فقهی آنان جدای از این منابع باشد، اما دلیل اختلافات ایشان در پاره  ای از مسائل وجود روایاتی است که در فهم و اعتبار آنها اختلاف نظر است و ربطی با حدس وتخمین های بی مدرک ملحد ندارد.

1- برخی از روایات بطور مطلق ( زن سید و غیر سید) حد یائسگی  را 50 سالگی میدانند:

http://lib.eshia.ir/11005/3/107
 

📙 الکافی (ط - الإسلامیة)؛ ج‌3، ص: 107 ح2

 

2- برخی از اخبار هم بطور مطلق 60 سالگی را یائسگی از حیض میدانند:

http://lib.eshia.ir/10083/7/469
 

📒تهذیب الأحکام (تحقیق خرسان)، ج‏7، ص: 469 ح 1881

3- برخی هم تفصیل بین زن سید و غیر سید نهاده اند که زن سید 60 سالگی یائسه میشود و زن معمولی و غیر سید 50 سالگی:

 

(همان لینک اول)

📕الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏3، ص: 107ح 3

🖊این اختلاف در روایات باعث برخی اختلاف فتاوا بین علما شده است و هریک با اقامه دلیلی مسأله فقهی آن فرق میکند. (برای خلاصه مطلب ر.ک به islamquest.net/fa/archive/question/fa833 )

✔️اما چیزی که ملحد سطحی نگر را به اشتباه انداخته خلط کردن بین اصل خون و حکم خونی  است که زن باید بدان توجه داشته باشد و اصلا چیزی که علمای شیعه بیان کردند در رابطه با اصل خون ریزی زنان نبوده  تا اشکال علمی بر آنان وارد شود. بلکه حکم خونریزی زنان از دورانی به دوران دیگر  آنان است که در این احکام به آن پرداخته شده است. به عبارت دیگر آنچه که ملحد در پیرامون آن توضیح داده که چنین یائسگی استثناء بردار نیست و همه زنان چه سید و غیر سید  آناتومی شان  یکی است. مربوط به  اصل خون ریزی زنان است که این حرف را کسی منکر نشده است و همه علمای شیعه هم بر چنین چیزی اذعان دارند. اما آنچه که فقها و علمای شیعه بیان دارند یاس از خون حیض است که بر این اساس فتوای علما به این معنا نیست که زنان عادی در سن 50 سالگی و زنان سیده تا 60 سالگی دیگر خون  نمی بینند بلکه حد حکم خون حیض زنان  را بیان میکنند بدین منظور که از این زمان به بعد ان احکامی که زنان عادی قبل از 50 بابت حیض (پریود) و زنان سید تا 60 سالگی دارند، بعد از آن دوران دِگر حکم حیض بر آنان جاری نیست؛ بلکه در صورت رؤیت چنین خونی بعد از 50 سال (زنان غیر سید) و 60 سال (زنان سید)، باید حکم خون استحاضه را اجرا نمایند و ابدا دیگر هیچ اثاری از حکم حیص از جمله دوری از نماز و روزه و غیره بر ایشان بار نمی شود. افزون بر این، مگر مسأله خون دیدن امر مخفی بوده و یا علما همسر نداشته اند که متوجه چنین چیزی نشوند؟
🔸حتی اسم بابی که کلینی بیان نموده حَدِّ الْیَأْسِ مِنَ الْمَحِیض ‏(حد زمان ناامیدی از خون حیض) است و اشاره دارد بر اینکه  از این زمان به بعد دیگر حکم حیض ندارد بلکه در صورت رویت باید حکم استحاضه جاری شود

 

به نیکی روشن شد بحث حد خون حیض زنان سید و غیر سید ربطی به خدیجه و تولد فاطمه زهرا (س) ندارد و حتی  به اصل خون ریزی زنان نیز مرتبط نیست اما ملحد غرض ورز همه اینها را با آنکه می داند  فقط  خواسته است  شبهه فراکنی کند .

 

 ملحد غرض ورز در ادامه با قطعی دانستن ازدواج پیامبر با خدیجه در سن 40 سالگی، نتیجه ای پوشالی چونان تار عنکبوت گرفت و گفته است:
زاییدن فاطمه س توسط خدیجه س در سن 60 سالگی و  نیزعدم توان حاملگی زنان در سنین بالا، معلوم میشود فاطمه  فرزند پیامبر نبوده است و متاسفانه با نا آگاهی واضحی که از متن نویسنده براید، نسبت خونی بین فاطمه س و پیامبر ص که متواتر و مورد اجماع همه فرقه است را انکار نموده است.


در جواب به این استدلال پوشالی و فرض بر  آنچه که در تواریخ  مدت زندگانی  پیامبر و خدیجه را 25 سال دانسته اند بگذاریم، در مرحله نخست باید پرسید با چه مدرکی ازدواج خدیجه در سن 40 سالگی را قطعی میدانید درحالیکه که سن ایشان در حین ازدواج در منابع از 25 تا 46 ذکر شده است و حتی بیهقی با وجود آگاهی از منابعی که ازدواج خدیجه در 40 سالگی و وفات ایشان را در 65 سالگی برگزیده اند؛ سن ازدواج ایشان را در 25 سالگی و در نتیجه وفات را در 50 سالگی برگزیده است و آن تاریخ 40 سالگی ازدواج  را مورد قبول قرار نداده است.

📚دلائل النبوة، ج2، ص 71

✔️ولی اگر دقیق در منابع نگریسته شود دو قول بین مورخان و پیشینیان مشهور میباشدکه نمیتوان از آن اغماض کرد. نخست 40 سالگی (و این سن بیشتر در منابع اخیر اهل سنت شهرت یافته) و دیگری 28 سالگی ایشان است که هردوی آنان در منابع واقوال پیشینان نقل شده است. در اینجا به چند منبع نظر 28 سالگی حضرت خدیجه در حین ازدواج اشاره میشود:

و عن ابن عباس أنه تزوجها ص و هی ابنة ثمانی و عشرین سنة و مهرها  اثنتی عشرة أوقیة و کذلک کانت مهور نسائه 

ابن عباس گوید: خدیجه با پیامبر در سن 28 سالگی ازدواج نمود و مهریه او 12 اوقیه بوده است. 


بنا بر گزارش کتاب شذرات الذهب نیز بسیاری از مورخان قول 28سالگی سن ازدواج ام المؤمنین حضرت خدیجه س را ترجیح داده اند اگرچه خود مولف سن 40 را ترجیح میدهد.

📚البحار ج 16 ص 12
📚شذرات الذهب ج 1 ص 14
📚تاریخ الخمیس ج 1 ص 264
📚بهجة المحافل و بغیة الأماثل‏، ج 1، ص 48، دار الصادر، بیروت

و در مستدرک حاکم از قول هشام بن عروه وفات خدیجه بیش از 60 سال را شاذ و نادر توصیف نموده است که با توجه به این گزارش، اگر وفات خدیجه در پنچ سالگی حضرت زهرا بدانیم قطعا حضرت زهرا باید قبل از 55  سالگی بدنیا  آمده باشد.

📚مستدرک الحاکم ج 3 ص 182

 از این رو، تاریخ قطعی در سن ازدواج  خدیجه در 40 سالگی وجود ندارد تا میلاد حضرت زهرا در 60 سالگی را بتوان پذیرفت!

❌اما اگر فرض را بر صحت قول ملحد در مورد سن زایمان(60سالگی) حضرت خدیجه قرار دهیم؛ آیا میتوان بصورت قطعی سخن از محال بودن زاد و ولد در چنین سنینی کرد؟

 یقیناً علم در صدد نفی کل موارد نیست بلکه بنا بر روال رایج ومتداول عموم زنان، زایمان در چنین سنینی را بسیار بعید می داند؛ زیرا حتی امروزه بصورت نادر چنین پدیده هایی گزارش می شود و نمیتوان به طور کلی نفی نمود. نویسنده ملحد هم اذعان نمود زنی رومانیایی 60 ساله در عرض 10 سال با مراقبت های ویژه پزشکان، با کمال صحت فرزندی بدنیا آورده است که اگرچه غرض ملحد از آوردن این مطلب، بیان کمیابی ونادر بودن این پدیده است اما اعترافی است بر عدم محال بودن آن و یقیناً نمیتوان با استقرای ناقص به خصوص در مورد پیشینیان که آگاهی نسبت به آنان کمتر است؛ حکم کلی نمود. حتی اگر از این مورد هم صرف نظر شود وقتی ملحد کژاندیش قدرت و دانش مخلوقات خدا را می پذیرد که در دستاورد خود زمینه بارداری زنی در 60 سالگی را فراهم ساخته اند، نمی تواند در احتجاج در برابر مؤمنان از خالق آنان که قدرت و دانشش لایتناهی است چنین چیزی را ناممکن بشمرد! در حالیکه در قرآن به این پدیده ی کمتر دیده شده در مورد همسر ابراهیم و یا زکریا که به ترتیب اسحاق و یحیی در سنین پیری و عجوزی به ایشان بخشیده شده، تصریح کرده است.

 

َ امْرَأَتُهُ قَائمَةٌ فَضَحِکَتْ فَبَشَّرْنَهَا بِإِسْحَاقَ وَ مِن وَرَاءِ إِسْحَاقَ یَعْقُوبَ(71)
قَالَتْ یَاوَیْلَتىَ ءَ أَلِدُ وَ أَنَا عَجُوزٌ وَ هَاذَا بَعْلىِ شَیْخًا  إِنَّ هَاذَا لَشىَ‏ْءٌ عَجِیبٌ(72)

 

پس همسرش در حالى که ایستاده بود [از شنیدن گفتگوى فرشتگان با ابراهیم‏] خندید. پس او را به اسحاق و پس از اسحاق به یعقوب مژده دادیم. (71)

[همسر ابراهیم‏] گفت: اى واى بر من! آیا فرزند آورم در حالى که من پیرزنم و این شوهر من است که در سنّ سالخوردگى است؟ یقیناً این چیزى بسیار شگفت است!! (72)

📚هود، آیه72

 

هُنَالِکَ دَعَا زَکَرِیَّا رَبَّهُ  قَالَ رَبّ‏ِ هَبْ لىِ مِن لَّدُنکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً  إِنَّکَ سمَِیعُ الدُّعَاءِ(38)
فَنَادَتْهُ الْمَلَئکَةُ وَ هُوَ قَائمٌ یُصَلىّ‏ِ فىِ الْمِحْرَابِ أَنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکَ بِیَحْیىَ‏ مُصَدِّقَا بِکلَِمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَ سَیِّدًا وَ حَصُورًا وَ نَبِیًّا مِّنَ الصَّلِحِینَ(39)

 

در آنجا بود که زکریا [با دیدن کرامت و عظمت مریم‏] پروردگار خود را خواند، گفت: پروردگارا! مرا از سوى خود فرزندى پاک و پاکیزه عطا کن، یقیناً تو شنواى دعایى. (38)

پس فرشتگان، او را در حالى که در محراب عبادت به نماز ایستاده بود، ندا دادند که: خدا تو را به یحیى بشارت مى‏دهد، که تصدیق کننده کلمه‏اى از سوى خدا [یعنى مسیح‏] است و سرور و پیشوا، و [از روى زهد و حیا] نگاهدار خود از مُشتهیات نفسانى، و پیامبرى از شایستگان است. (39)

 

📚 آل عمران، آیه38

 

 

مطالب مرتبط:

 

نا رضایتی حضرت زهرا از ازدواج با علی ع

 

نقلی در مورد سینه بزرگ حضرت زهرا

نظرات  (۳)

دمت گرم ایول

ایول

 

کاش درباره احادیث استشمام بوی بهشت از مکیدن زبان فاطمة الزهرا س و محمد ص و سر در لای دو پستان او هم نظر میدادی و رد شک میکردی لا مرتد 

پاسخ:
سلام به صورت جامع این موضوع مورد بررسی  قرار گرفت. لطفا به لینک زیر رجوع بفرمائید.



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی