پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 شبهه ملحد: در کتاب تاریخ طبری یکی از دلایل جنگ ، دعوای عشقی میان حسین (ع) و یزید بر سر دختری زیبارو به نام ارینب دختر اسحاق آورده شده است؟❗️
🌀سالهاست مردم ما برای حسین بر سر و سینه میزنند در حالی که نمیدانند او را برای چه کشتند: یکی از سرداران یزید زنی زیبا به نام اورینب داشت و یزید عاشق وی شد و شعرهای فراوان در مدح او خواند. از سویی با نامه های کوفیان، حسین مصمم میشود که به کوفه برود. در دمشق یزید با راهنمایی معاویه سردار را به سفر میفرستد و وقتی سردار برمیگردد.
↩️ شهر را از این شایعه پر میکنند که اورینب در غیاب شوهر زنا کرده است. شوهر هم فورا" زن را طلاق میدهد و حسین فورا" زن را، عقد میکند. یزید به حسین پیغام داد که اگر سرت را میخواهی زن را طلاق بده. حسین زن را پس نفرستاد و بخاطر نامۀ هانی به سوی کوفه رفت و در کربلا کشته شد. او حتی در روز عاشورا هم می توانست اورینب را پس بدهد و زنده بماند!

✅ پاسخ:
1- اولا: این داستان در تاریخ طبری نیامده و اولین بار در «الإمامة و السیاسه» ابن قتیبه نقل شده که دارای اشکالات مختلف سندی و محتوایی است

2- ثانیا: (برفرض راست بودن قصه که خواهد آمد داستان دروع محض است)؛ اگر نگاهی به متن قصه بیندازیم، میبینیم شبهه گر مثل همیشه داستان را به دروغ وارونه بیان کرده. 🔰🔰


✅  اولا: طبق متن خود داستان، قصه مربوط به چندسال قبل از مرگ معاویه است و واقعه عاشورا چندسال پس ازاین قصه رخ داد.👌

⬅️ واضافاتی که درپایان داستان آمده که بعد ازعقد امام حسین یزید دستور به قتل ایشان میدهد و حضرت ازاین لحظه مورد تعقیب قرار میگرد و به کوفه میرود و.... اصلا درمتن نیامده واینها را دروغپرداز به آن اضافه کرده است.
ثانیا: در متن همین روایت بی سند و متناقض اصلا نیامده که اباعبدالله به آن زن عشق داشتند، بلکه قصه طور دیگریست.

📚 جریان درکتاب الامامة والسیاسة ج1 ص211 به بعد (ما حاول معاویة من تزویج یزید) آمده است:

◀️ داستان اینطور است که یزید به ارینب علاقه پیدا کرده بود درحالیکه اوشوهردار بود، با مکر معاویه وقتی شوهر ارینب، به وعده دروغین معاویه مبنی براینکه اگر همسرت را طلاق دهی، داماد معاویه خواهد شد از همسرش طلاق میگیرد، معاویه "صحابی رسول الله، ابودرداء"را برای خواستگاری ارینب برای یزید پیش او میفرستد، این شخص ابتدا بر امام حسین داخل میشود و جریان را برای امام میگوید، حضرت چون فهمید این زن با مکر معاویه از شوهرش جداشده و هنوز همسرش به او علاقه دارد، چاره ای اندیشید و به فرستاده یزید گفت حال که برای خواستگاری برای یزید میروی او را برای من نیز خواستگاری کن.

✔️وقتی فرستاده هم پیغام یزید و هم امام حسین را به ارینب میرساند، ارینب راضی به ازدواج با امام حسین میشود و بعد با حضرت عقد میبندد و معاویه و یزید به مکرشان نمیرسند، آنوقت حضرت شوهر ارینب که فریب خورده و وعده معاویه دربارش عملی نشد را فرا خواند و فرمود هنوز همسرت را دوست داری؟ گفت بلی، پس حضرت ارینب را طلاق دادند و بعد از پایان عدة طلاق، ارینب با شوهر قبلی و فریب خورده اش ازدواج کرد،


⏺ در همین حین خبردادند که امام فرمود: خدایا توخود آگاهی "من با این زن بخاطر عشق ازدواج نکردم بلکه بخاطر دفع مکر اورا به عقد در آوردم" ((اللَّهمّ إنک تعلم أنی لم أستنکحها رغبة فی مالها و لا جمالها، و لکنی أردت إحلالها لبعلها)
پس این داستان برفرض راست هم می بود اصلا دلالت برعشق اباعبدالله به ارینب ندارد، بنابراین؛ اینکه شبهه گر میگوید امام حسین بخاطر این زن با یزید جنگید دروغ وقیچی و تحریف محض است چراکه باتوجه به خودخبر حضرت هیچ عشقی به این زن نداشتند.✔️

3-  روایت ازلحاظ سند و متن دروغ است، چراکه اولا خبر مرسل است ومعلوم نیست ازچه کسی نقل شده وممکن است فردی دروغگو آنرا نقل کرده باشد، همچنین درخبر دارد معاویه صحابه رسول خدا، ابودرداء را برای خواستگاری فرستاد، درحالیکه تاریخ میگوید ابودرداء درزمان عثمان ازدنیارفته واصلا درزمان معاویه ووقتی یزید (حتی) به سن نوجوانی هم رسیده بود ابودرداء سالها قبلش ازدنیا رفته بوده است به خصوص روایت به امام چیزهایی نسبت میدهد که مخالف نص صریح قرآن است: اینکه حضرت ارینب را دریک مجلس سه طلاقه نمود که شیعه و ائمه ما براساس قرآن آنرا مردود میدانند و هیچ یک از فقهای شیعه به ان حکم ندادند و اگر کسی چنین کند طلاق او باطل است و این خود دلیل بر جعلی بودن این حکایت است.

4-  حضرت در همه جا فرمودند من برای احیاء سیره جدم رسول الله در برابر یزید ایستاده ام و دریک مورد نه خودحضرت هنگام بیان اهداف قیام و نه یاران یزید مثل ابن زیاد و نه خود یزیدحتی اشاره ای به هیچ زنی مانند ارینب  نکرده اند.



نظرات  (۱)

تمام مطالب سالیتتون رو خوندم و انشالله که اهل بیت ع به شما جزا بدن، فقط یک سوال، حتی اگر قضیه سه طلاقه رو قبول نکنیم، و روایتی که شما گفتین رو قبول کنیم، ارینب پس از طلاق از امام حسین ع، عده نگه داشته، و این یعنی بینشون نزدیکی صورت گرفته (طلاق بدون آمیزش عده نداره) ، در صورتی که امام حسین ع گفتن نه به خاطر رغبت به مال ارینب یا زیباییش، بلکه بخاطر دفع مکر باهاش ازدواج کردن. حتی اصل امانت داری هم میگه که ناموس مردم امانته و نباید دست بهش زد و دست نخورده تحویل شوهرش داد. این شبهه رو چطوری پاسخ میدین؟

پاسخ:
باسلام
اگر دقت بفرمائید ما گزارش را قبول نکردیم بلکه آن را دروغ پردازی راویان گذشته میدانیم که دچار چندین اشکال است و متاسفانه ملحد بیچاره بر یک گزارش دروغ، دروغ پراکنی بیشتری کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی