پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

پاسخ شیعه به ملحدان

این وبلاک فقط در نقد کانالها و سایتهای الحادی افتتاح شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مردم_بحرین بدون هیچ درگیری مسلمان شدند

🚫ملحدین بار دیگر در گزارش تاریخ خیانت کردند!
این بار مدعی شدند که سپاه مسلمانان به دستور پیامبر(ص) به جزیره بحرین هجوم برده و دست به کشتار زدند و پیامبر (ص) را آغازگر جنگ ایران و اعراب معرفی نمودند!


اما ما به منابع تاریخی متقدم و قدیمی در زمینه فتوحات که رجوع بکنیم خلاف ادعای ملحد و کتاب آقای نفیسی را مشاهده می کنیم . به عنوان مثال در کتاب فتوح البلدان بلاذری که در قرن سوم هجری نوشته شده و یکی از منابع معتبر در زمینه فتوحات اعراب به شمار می رود در مورد فتح بحرین در زمان رسول اکرم (ص) چنین آورده است:
لم یکن بالبحرین فی أیام رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وسلم قتال، ولکن بعضهم أسلم وبعضهم صالح العلاء عَلَى انصاف الحب والتمر
ترجمه: در زمان رسول الله (ص) 👈جنگی در بحرین صورت نگرفت👉 بلکه بعضی از مردم آن جا اسلام آوردند و برخی با علاء (نماینده رسول اکرم در بحرین) پیمان صلح بستند تا سهم خرما و غله را پرداخت کنند.

📚فتوح البلدان بلاذری ص 109


📥اسکن کتاب :

https://goo.gl/wfV1Cc

↩️در کتاب کامل ابن اثیر نیز چنین آمده است:
أمّا المنذر بن ساوى، والی البحرین، فلمّا أتاه العلاء بن الحضرمیّ یدعوه و من معه بالبحرین إلى الإسلام أو الجزیة، و کانت ولایة البحرین للفرس، فأسلم المنذر بن ساوى و أسلم جمیع العرب بالبحرین.
فأمّا أهل البلاد من الیهود و النصارى و المجوس فإنّهم صالحوا العلاء و المنذر على الجزیة من کلّ حالم دینار، 👈و لم  یکن بالبحرین قتال👉 إنّما بعضهم أسلم و بعضهم صالح.
ترجمه: اما منذر بن ساوی حاکم بحرین، هنگامی که علاء بن حضرمی او و همراهانش را به اسلام یا جزیه دعوت کرد، و ولایت بحرین جزوی از ایران بود ،پس منذر و همه اعراب ساکن بحرین مسلمان شدند و یهود و مجوس و نصارا ساکن بحرین در ازای پرداخت جزیه با علاء و منذر صلح کردند و👈 در بحرین جنگی رخ نداد👉 چرا که عده ای مسلمان شدند و عده ای صلح کردند!

📚الکامل ج 2 ، ص 215

▪️پس طبق منابع تاریخی جنگ یا کشتار یا تهاجمی به بحرین صورت نگرفته است و اهالی  آن دیار با پیامبر (ص) صلح نامه امضاء کرده بودند و عده ای هم از جمله حاکم بحرین مسلمان شدند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی